معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: شیوع مالاریا  جاسک را تهدید می‌کند

بندرعباس - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: شهرستان جاسک دارای بیشترین مبتلای مالاریا وارد شده از کشورهای همسایه است و با این روند امسال در مقابل این بیماری در شرایط سخت‌تری قرار داریم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر عبدالجبار ذاکری در نشست کمیته دانشگاهی حذف مالاریا و کنترل پشه آئدس و بررسی شرایط شرق کشور افزود: وقوع سیل و زلزله در پاکستان و همچنین وضعیت نابسامان سیاسی به وجود آمده در افغانستان باعث شد جمعیت بسیاری از این ۲ کشور از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شوند که باتوجه ورود مهاجران، متاسفانه وضعیت انتقال بیماری مالاریای شهرستان ایرانشهر در سیستان و بلوچستان نیز نگران کننده شده است.

وی یادآورشد: در شهرستان جاسک که بیشترین مبتلای مالاریا را دارد، ۲ هزار و ۴۱۶ مکان در ۱۲ کانون و در شهرستان بشاگرد که چرخه انتقال بیشتری دارد ۶۷۸ مکان سم‌پاشی شده است.

این مقام بهداشتی بیماریابی، توزیع یک‍هزار و ۵۵۰ عدد پشه بند در شهرستان‌های استان، انجام عملیات مه‌پاشی و لاروکُشی و همچنین ایجاد کارزار (کمپین) بیماریابی مالاریا را از دیگر کارهای انجام شده اعلام کرد.

دکتر ذاکری تصریح کرد: استان هرمزگان محل ورود اتباع بیگانه است که بیماریابی را با چالش جدی مواجه کرده و همچنین وجود نداشتن ساز و کار مناسب جهت دسترسی پرسنل شبکه بهداشت و درمان برای بیماریابی در گروه‌های پرخطر و اتباع بیگانه، مشکلاتی را ایجاد کرده که لازم است سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha