ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح های کلان اقتصادی ایلام سرمایه گذاری کند

ایلام- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری در استان تدوین شده است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای رسالت اصلی خویش و رفع محرومیت زدایی، در طرح های کلان اقتصادی استان سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار عباسی روز دوشنبه در نشست با مدیران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار کرد: این استان با ظرفیت های قابل توجه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی و صنعت و مرز بین المللی مهران نیازمند اجرای طرح های بزرگ و اساسی است تا بتواند جایگاه خود را بدست آورد.

وی تاکید کرد: طرح های خُرد زیادی در استان اجرا شده اما طرح های بزرگ به دلیل نبود سرمایه گذار در ایلام اجرا نشده است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با کمک هلدینگ های مختلفی که دارد می تواند در این بخش به محرومیت زدایی استان کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اربعین بزودی شروع می‌شود و با توجه به خیل عظیم زائران به منظور هماهنگی لازم از توانمندی‌های این ستاد انتظار است که اجرای طرح های زیرساختی به مردم استان کمک کند.

عباسی گفت: نباید تنها محدود به بحث بنیاد برکت و سرمایه گذاری های خُرد شده بلکه بایدسرمایه گذاری های گسترده صنایع پیشران و موثر با کمک و توان این ستاد در مناطق کم توسعه بکار گرفته شود.

وی تاکید کرد: مهار تورم فقط با توسعه تولید و ایجاد اشتغال امکان پذیر است و مقام معظم رهبری راهکار مهار تورم را رشد تولید بیان فرمودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با حضور بنیاد برکت در استان خدمات مناسبی انجام داده اما نیاز است که مساعدت بیشتری به استان شود و از فرصت های سرمایه گذاری استان با حضور هلدینگ های ستاد اجرایی استفاده شود.

عباسی اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری در استان تدوین شده است و زمین مد نظر بنیاد برای سرمایه گذاری وجود دارد و می تواند به این بخش واگذار شود.

وی افزود: هرچند در حوزه شمال به دلیل شرایط اقلیمی زمین یک تیکه پیدا نمی شود اما می توان با اجرای طرح در مناطق مختلف به رشد تولید کمک کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری کلان از اهداف اصلی ستاد برای محرومیت زدایی است.

محمد زارع یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هلدینگ های مختلفی دارد و می تواند در بحث سرمایه گذاری کلان در استان سرمایه گذار کند اما روند پیچیده بوده و نیازمند پیگیری است.

وی افزود: سال گذشته هلدینگ کشاورزی و دامپروری سه طرح پیشنهادی گاوداری پنج هزار راسی، طرح اصلاح نژاد دام سبک و جوجه یک روزه را مورد بررسی قرار داد اما موفق به جانمایی زمین برای اجرای این طرح ها نشدند.

زارع تصریح کرد: یک سال پیگیر مکان برای اجرای طرح ها بودیم، اما برخی دستگاه ها همکاری نکردند، قطعه زمین هایی قابلیت اجرای طرح و قابلیت کشت داشتند اما به دلیل عدم هماهنگی و عدم انتخاب زمین، اجرای این طرح ها به تعویق افتاد و امید است با پیگیری مسئولان دلسوز استان، این طرح ها اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha