باید در مقابل توطئه دشمنان هوشیار باشیم/ چاره ای جز وحدت نداریم

تهران - ایرنا - دبیرکل جنبش «توحید اسلامی» لبنان در گفت وگو با ایرنا بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان تاکید کرد و گفت که برای مقابله با این توطئه ها، ارکان جهان اسلام باید در همه زمینه ها با یکدیگر وحدت و همبستگی داشته باشند.

شیخ «بلال سعید شعبان» که برای شرکت در کنفرانس بین المللی «همگرایی جهان اسلام و آینده تمدن با محوریت اهداف شریعت» به تهران سفر کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: جهان اسلام امروز از همه سو تحت محاصره است، بنابراین باید در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی و… همبستگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان جمعیت زیادی داریم، ادامه داد: مشترکات زیادی داریم و باید دوستان و دشمنان خود را بشناسیم.

شعبان گفت: دشمنان می خواهند زنان را از نقش اصلی خود خارج کنند و ما باید در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با بیان اینکه دشمنان امروز تفکر غلطی از دین و وحدت را در ذهن فرزندان ما القا می‌کنند، تاکید کرد: برای مقابله با آنها، چاره‌ای جز وحدت اسلامی نیست، هرچند وحدت در همه زمینه‌ها ضروری است و فقط در زمینه دینی نیست.

شعبان افزود: مسئولیت ایران امروز بسیار بزرگ است، زیرا کشوری با مذاهب مختلف است و عدالت را میان همه برقرار می‌کند و به قول خداوند متعال «ما شما را از یک مرد و یک زن آفریدیم و در میان شما اقوام و قبایل قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید»، بنابراین تعدد مذهب و ادیان نعمت است.

نشست کنفرانس بین المللی «همگرایی جهان اسلام و آینده تمدن با محوریت اهداف شریعت» به میزبانی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و در چارچوب دومین نشست مجمع بین المللی همزیستی مسالمت‌آمیز با حمایت دانشگاه تهران و با حضور ۵۰ اندیشمند برجسته از کشورهای عراق، فلسطین، تونس، اردن و ترکیه، کانادا، مصر و انگلیس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha