۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85138820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ میلیون تومان برای تامین آب عشایر بروجرد اختصاص یافت

بروجرد - ایرنا - رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: به منظور تامین آب عشایر بروجرد با همکاری اداره کل امور عشایر لرستان ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده تا دسترسی عشایر به آب آشامیدنی و آب مورد نیاز دام عشایر فراهم شود.

نوراله مصطفی نژاد روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اقدامات لازم انجام شده است تا در مناطق صعب العبور عشایری، تانکرهای آب که مخزنی برای نگهداری آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر و همچنین مخزنی برای تامین آب دام عشایر است، تهیه شود.

رییس اداره امور عشایر بروجرد بیان کرد: این تانکرها ظرفیت پنج هزار لیتر به بالا دارند که در رفاه حال عشایر از نظر تامین آب، گزینه مناسبی برای مناطق سخت گذر هستند و قابلیت جابجایی آسانی دارند.

وی یادآور شد: همچنین با همکاری اداراه کل امور عشایر استان در راستای حل مشکلات جامعه عشایری بروجرد برای امسال برنامه ریزی شده تا ۲۰ تانکر تهیه شود که با سهم هر سه خانوار یک تانکر می‌توان دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای ۶۰ خانوار عشایری را فراهم کرد.

مصطفی نژاد با بیان اینکه آب و تامین آب مورد نیاز یکی از اولویت ها برای عشایر است، گفت: سال گذشته نیز ۱۶ خانوار عشایری با تامین تانکرهای ۲ هزار لیتری چرخدار با اعتباری معادل ۷۸ میلیون تومان از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha