۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85095750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های امور عشایر بروجرد اختصاص یافت

بروجرد - ایرنا - رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: از محل اعتبارات استانی با حمایت مدیرکل امور عشایر لرستان ۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای زیرساخت‌های آب شرب و راه‌های ارتباطی عشایر بروجرد اختصاص یافته است.

نوراله مصطفی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از دیگر اولویت‌های سال جاری برای جامعه عشایری بروجرد علاوه بر تامین آب و ایجاد آبشخورهای دامی، مرمت و بهسازی راه‌های ارتباطی است.

وی بیان کرد: با همکاری اداراه کل امور عشایر استان در راستای حل مشکلات جامعه عشایری بروجرد برای امسال برنامه‌ریزی شده تا ۲۰ تانکر ۲ هزار لیتری چرخدار، تهیه شود که با سهم هر سه خانوار یک تانکر می‌توان دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای ۶۰ خانوار عشایری شهرستان را فراهم کرد.

رییس اداره امور عشایر بروجرد یادآور شد: سال گذشته نیز با همکاری اداره کل امور عشایر لرستان و آبفای بروجرد برای رفع مشکل آب آشامیدنی عشایر شهرستان از طریق راه‌اندازی خطوط انتقال آب از ۲ چشمه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

مصطفی نژاد افزود: سال گذشته ۱۶ خانوار عشایری با تامین تانکرهای ۲ هزار لیتری چرخدار با اعتباری معادل ۷۸ میلیون تومان از آب آشامیدنی برخوردار شدند.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha