۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85138848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیوزویک: جمهوری‌خواهان با چالش‌هایی بزرگتر از ترامپ مواجه‌اند

تهران- ایرنا- هفته نامه نیوزویک نوشت: کیفرخواست فدرال که دونالد ترامپ را به چندین فقره جرم متهم کرده است، ممکن است در صدر اخبار مربوط به حزب جمهوری‌خواه باشد اما این حزب همچنین به دلیل اختلافات درون حزبی با چالش‌های بزرگتری مواجه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای این هفته نامه آمریکایی در گزارش خود آورده است: این اختلافات ممکن است باعث وقفه در عملکرد این حزب در کنگره برای مدتی نامحدود شود.

به نوشته این رسانه آمریکایی، پس از توافق جنجالی با کاخ سفید درباره افزایش سقف بدهی‌های فدرال در اوایل ماه جاری میلادی، کوین مک کارتی رهبر اقلیت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا با شورش برخی از تندروهای هم حزبی خود مواجه شد که معتقد بودند جمهوری خواهان کالیفرنیا در این توافق، امتیاز زیادی را به دموکرات‌ها داده‌اند.

در حالی که بسته پیشنهادی، کاهش قابل توجهی را در هزینه‌ها در نظر می‌گرفت و امتیازاتی از سوی کاخ سفید درباره الزامات کاری برای خدمات اجتماعی و دیگر سیاست‌هایی را شامل بود که مورد مخالفت دموکرات‌ها است، جمهوری خواهان احساس کردند مک کارتی در کاهش گسترده هزینه‌ها که خواسته محافظه کاران بود، شکست خورده است و این امر به تضعیف بیشتر آرای اکثریت کمک کرد.

از دیدگاه اعضای فراکسیون آزادی مجلس نمایندگان – به عنوان گروهی متشکل از تقریباً ۱۲ نفر از جمهوری‌خواهان تندرو که از ابتدا با ریاست مک کارتی در این مجلس مخالف بودند – تسلیم شدن وی در مقابل کاخ سفید به ریاست جو بایدن آزاردهنده بود.

نیوزویک با اشاره به اختلافات درون حزبی بین تندروهای جمهوری خواه و مک کارتی نوشت: در جریان رای گیری سه شنبه گذشته برای پیشبرد قانون جمهوری خواهان که دولت بایدن را از ممنوعیت اجاق گاز در ساخت و سازهای مسکونی جدید منع می‌کند، نزدیک به ۱۲ قانونگذار جمهوری خواه در تلاش آشکار برای نکوهش توافق مک کارتی با کاخ سفید بر سر محدودیت بدهی، متعهد شدند که رای گیری بر سر همه قوانین را تا زمانی که خواسته‌های این حزب برآورده نشود، متوقف کنند.

در مقابل این اقدام تندروهای جمهوری خواه، مک کارتی نیز همه رای گیری ها را برای یک هفته متوقف کرد و این امر به تنش بین او و استیو اسکالیس رهبر جمهوری خواه اکثریت مجلس نمایندگان منجر شد.

نیوزویک نوشت در حالی که رهبری جمهوری خواهان قصد داشت فعالیت های معمول خود را از عصر دیروز (دوشنبه) با مجموعه ای از آرای بدون مناقشه که انتظار می رود با آرای دو حزبی به پیش برود، از سرگیرد روز سه شنبه (امروز) رای گیری بر سر تعدادی از قوانین شامل کاهش مالیات گسترده انجام خواهد شد که به آرای همه هم حزبی های جمهوری خواه نیاز هست.

با توجه به این امر هنوز معلوم نیست که اعضای تندروی فراکسیون آزادی آمادگی دارند که در رای گیری ها شرکت کنند و یا آنچه را که به ۱۵ دوره رای گیری برای رسیدن به حد نصاب لازم در پذیرش مک کارتی به عنوان رئیس این مجلس منجر شد، تکرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha