کارگاه مونتاژ موتورسیکلت در ندامتگاه مراغه راه‌اندازی شد

مراغه- ایرنا- کارگاه مونتاژ موتورسیکلت با هدف ایجاد اشتغال و آموزش مهارت برای مددجویان در مکانی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در ندامتگاه مراغه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی روز سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از این کارگاه گفت: قطعات این موتورها توسط یکی از کارخانه‌های تولیدی موتورسیکلت تأمین شده و روزانه ۶ دستگاه مونتاژ و در بازار عرضه می‌شود.

به گفته «محمد جوادی» با راه‌اندازی این واحد برای ۶۰ نفر در داخل زندان مراغه و ۳۰ نفر نیز در کارخانه تولید موتورسیکلت شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی این را هم بیان کرد که در داخل و خارج از زندان‌های استان ۴۷ کارگاه تولیدی فعال است و در این واحدها ۲ هزار و ۴۰۰ نفر زندانی کار می‌کنند.

برای ۵۰ هزار زندانی در کشور اشتغال زایی شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور نیز در آئین افتتاح این کارگاه گفت: برای ۵۰ هزار نفر زندانی در کشور شغل ایجاد شده است.

نصرالله ابراهیمی افزود: برای ایجاد اشتغال در زندان‌های کشور بر اساس برنامه‌های قوه قضائیه، ۲۶۸ میلیارد تومان در داخل و خارج از زندان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: زندانیان شاغل بر اساس تعداد کار و میزان مهارت حقوق و دستمزد خود را دریافت می‌کنند و همزمان با کار در تولیدی‌ها دوره‌های آموزشی حرفه‌آموزی با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای برای آنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا علاوه بر مددجویان مراغه، زندانیان برخی دیگر از شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی از جمله بناب، ملکان و عجب‌شیر نیز دوره محکومیت خود را در زندان مراغه سپری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha