ورود مجدد و غیر قانونی کاروان نظامی اشغالگران آمریکایی به الحسکه سوریه

دمشق - ایرنا -نیروهای اشغالگر آمریکایی پس از اینکه ارتش سوریه به حمله گروههای تروریستی در دیرالزور پاسخ قاطع داد، مجدد کاروانهای نظامی خود را به پایگاه های غیرقانونی در الحسکه وارد کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه های محلی سوریه، در حالی که یگان‌های ارتش سوریه حمله گروههای تروریستی داعش به مواضع ارتش در حومه شرقی دیرالزور را دفع کردند، اشغالگران آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید، نیروهای کمکی نظامی خود را از خاک عراق وارد حومه الحسکه کردند.

بر اساس این گزارش این ورود غیر قانونی اشغالگران هم زمان با تجدید حملات گروههای اشغالگ تحت حمایت ترکیه به عین العرب در شمال شرق حلب روی داد.

یک منبع میدانی به الوطن گفت که یگان‌های ارتش حمله غافلگیرانه بقایای گروه تروریستی داعش را در حومه شرقی دیرالزور دفع کردند و افزود: ارتش درگیری‌های شدیدی با تروریستها در مناطق العشاره و المیادین داشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از آنها شد.

از سوی دیگر، نیروهای اشغالگر آمریکایی نیروهای نظامی را از خاک عراق به پایگاه های غیرقانونی خود در حومه حسکه منتقل کردند.

یک خبرگزاری در ترکیه نیز به نقل از منابع محلی روز گذشته گزارش داد که اشغالگران آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید یک کاروان نظامی متشکل از حدود چهل خودرو حامل نیروهای نظامی و لجستیکی را وادر الحسکه کرد.

این منابع اشاره کردند که نیروهای کمکی شامل خودروهای زرهی نظامی، تانکرهای سوخت و مقادیر زیادی مهمات به سمت پایگاه های اشغالگر آمریکا در مناطق رمیلان، تل بیدر و الشدادی در حومه الحسکه در حال حرکت بودند.

شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، «دیرک»، «سری کانی» و «عمودا» از مهم‌ترین شهرهای این استان است.

پیش از این نیز خبرگزاری سانا اعلام کرد: فرماندهی مرکزی نیروهای اشغالگر آمریکا اعتراف کرد که بر اثر سقوط یک بالگرد روز یکشنبه گذشته در مناطقی که نیروهای اشغالگر در شمال شرق سوریه مستقر هستند، ۲۲ سرباز مجروح شدند.

فرماندهی مرکزی نیروهای اشغالگر آمریکا «سنتکام» در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که در روز یازدهم ژوئن، (یکشنبه گذشته) سقوط یک بالگرد در شمال شرق سوریه منجر به مجروح شدن ۲۲ سرباز آمریکایی شد.

سنتکام درخصوص شرایط حادثه بدون هیچ توضیحی افزوده است: علت حادثه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha