۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85139282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اغلب ادارات دزفول، استاندارد آتش نشانی ندارند

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85139282
اغلب ادارات دزفول، استاندارد آتش نشانی ندارند

‌دزفول – ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: اغلب ادارات، واحدهای صنفی و پارکینگ‌های طبقاتی دزفول استاندارد آتش نشانی ندارند و از حداقل امکانات آتش نشانی محروم هستند.

روح الله بهشتی‌فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایمنی ساختمان‌ها قبل از اخذ پروانه توسط آتش نشانی باید تایید شود، افزود: سیستم اعلام حریق، افشانه و درهای دودبند از جمله نکات ایمنی است که برای به حداقل رسیدن آسیب در حوادث بسیار موثر هستند.

وی با اشاره به ایجاد معاونت ایمنی و پیشگیری در آتش نشانی دزفول اظهارکرد: بررسی ایمنی تمام ساختمان‌های اداری، مسکونی، دولتی و صنفی از نظر استانداردهای آتش نشانی در دستور کار این آتش نشانی قرار گرفته است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول ادامه داد: پایش وضعیت و تجهیزات ایمنی واحدهای صنفی دزفول آغاز شده و با هماهنگی انجام شده از این پس تمام پروانه‌های جواز کسب و یا تمدید جواز فعالیت واحدهای صنفی منوط به تاییدیه ایمنی آتش نشانی شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مراکز پرخطر صنفی در بررسی‌های انجام شده از داشتن کپسول آتش نشانی نیز محروم هستند و حداقل استانداردهای آتش نشانی را ندارند.

بهشتی فرد ادامه داد: عموم ساختمان‌های دزفول از نظر رعایت مسایل و فراهم کردن تجهیزات اطفای حریق در برابر آتش سوزی‌های احتمالی شرایط مناسبی ندارند.

وی گفت: پارکینگ طبقاتی دروازه تنها پارکینک دزفول است که تمام استانداردهای ایمنی آتش نشانی را رعایت کرده است.

اغلب ادارات دزفول، استاندارد آتش نشانی ندارند

متولی ایمنی مجتمع‌های مسکونی، مدیر ساختمان است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول بابیان اینکه متولی ایمنی مجتمع‌های مسکونی مدیر ساختمان است، اظهارکرد: مدیر ساختمان برای تامین ایمنی مجتمع مسکونی در برابر آتش سوزی احتمالی از جمله تامین کپسول آتش نشانی، استاندارد کردن آسانسور و بررسی وضعیت پله فراررمسوولیت دارد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش‌های عمومی افزود: آتش نشانی دزفول برای بازدیدهای میدانی و ارایه آموزش‌های ایمنی و اطفای حریق به مجتمع‌های مسکونی آمادگی دارد.

به گزارش دزفول، پنج ایستگاه آتش نشانی در شهر دزفول وجود دارد که این تعداد ایستگاه جوابگوی دزفول نیست.

اگرچه سازمان آتش نشانی دزفول تنها وظیفه امدادرسانی در محدوده این شهر را برعهده دارد ولی هم اکنون علاوه بر ۱۲ شهر تابعه شهرستان در صورت لزوم به کمک سایر آتش نشانان در شهرهای اقماری و شهرستان‌های مجاور نیز می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha