ترویج‌کننده ساده‌زیستی روحانیون هستیم

تهران- ایرنا- دبیر جامعه مبلغین تهران با بیان اینکه ترویج‌کننده ساده‌زیستی روحانیون و طلاب هستیم، اظهار داشت: اگر فردی در ظاهر، لباس روحانیت بر تن دارد اما دنبال خانه مجلل و خودروی آنچنانی است، قطعاً از ما نیست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جامعه مبلغین، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، ضمن بیان ویژگی‌های مؤمنان در کلام حضرت امیر (ع) گفت: زهد، تقوی، دوری از زخارف دنیا، خدمت به مردم و مبارزه با استبداد و ظلم از ویژگی‌های مؤمنان است و کسی که به دنبال خودروی آن‌چنانی است، از ما نیست. عالم دین و کسی که شاگرد مکتب امام صادق (ع) و سرباز امام زمان (عج) است نباید سراغ تجملات و تشریفات برود.

وی که در مراسم بزرگداشت آیت الله سید باقر آیت میردامادی در مسجد جامع امام رضا (ع) در خیابان خاوران تهران صحبت می‌کرد، افزود: امام خمینی (ره) نمونه برجسته زهد و تقوی و خدمت به مردم بودند. امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین مسیر حرکت می‌کنند و همین تقوی و زهد و ایمان به خداوند است که موجب استمرار نظام اسلامی در فتنه‌ها و اغتشاشات مختلف بوده است.

ادیب یزدی افزود: شاید عده‌ای در فتنه اخیر دچار برخی تردیددها شدند اما علمای واقعی و روحانیون متدین، همیشه با تبعیت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر ولایت و امامت، مدافع انقلاب اسلامی بوده‌اند و خواهند بود. مقام معظم رهبری در اوج اغتشاشات، فرمودند این فتنه، طراحی پیچیده دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و مردم ایران است.

وی با بیان اینکه جلسات جامعه مبلغین با قوت و با حضور پر شمار خطبا و مبلغین برگزار می‌شود، گفت: راهی که توسط بزرگانی همچون مرحوم آیت الله محمدتقی فلسفی و ابوالقاسم شجاعی دنبال شد، از سوی ما در مدیریت جامعه مبلغین ادامه می‌یابد. استمرار این راه نیازمند تجربه و مهارت و دانش است و ما هم با رعایت قوانین و مقررات و بهره مندی از نظرات بزرگان، جامعه مبلغین را به خوبی گذشته مدیریت می‌کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha