شهید الداغی به عنوان نماد غیرت و فداکاری در تاریخ ایران ماندگار شد

سبزوار- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: شهید "حمیدرضا الداغی" به عنوان نماد غیرت، شجاعت و فداکاری در تاریخ ایران اسلامی درخشیده و ماندگار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، سیدمحمدشروین اسبقیان روز سه شنبه در دیدار با خانواده شهید الداغی افزود: شهید الداغی نشان داد که تربیت شده در مکتب آموزه های دینی بوده است و این آموزه ها در وجود او نهادینه شده است.

وی با قدردانی از مادر بزرگوار شهید الداغی، به خاطر تربیت چنین فرزند شایسته ای گفت: این آموزه های تربیتی خود را در عمل آشکار کرد و امروز از شهید الداغی به عنوان شهید غیرت نام برده می شود.

اسبقیان با اشاره به سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: آن سردار شهید در خصوص فلسفه شهادت گفته بود که بالاخره باید روزی این دنیای فانی و مادی را ترک کرد و خوشا به حال آنانکه در راه دفاع از ارزش های اسلام و دفاع از غیرت و ناموس و مرزهای میهن اسلامی جان به جان آفرین تسلیم کرده و جاودانه شوند.

"حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha