فرآیندهای اداری و عملیاتی پروژه های نهضت ملی مسکن شتاب گیرد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس خواستار سرعت گرفتن فرآیندهای اداری و عملیاتی مرتبط با پروژه های نهضت ملی مسکن در این استان شد و از قرارگاه مسکن خواست که عملکرد دستگاه‌ها و فرمانداران در این حوزه را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن فارس در شیراز، با اشاره به رتبه‌بندی اخیر استان‌های کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: جایگاه استان فارس در این زمینه از رتبه ۲۷ به رتبه ۱۴ ارتقا یافت که این مهم بیانگر کوشش و همت مدیران دستگاه‌های مسئول است که این جایگاه همچنان باید ارتقا یابد.
او ادامه داد: تأمین زمین، واریز وجه، صدور پروانه، فنداسیون و اسکلت پنج معیار اصلی در میزان عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در احداث منازل مسکونی است که می‌بایست از طریق نرم افزار به تفکیک شهرستان‌ها تنظیم و به صورت هفتگی به روز رسانی شود و رفع مشکلات شهرستان‌هایی که رتبه‌های پایینی مجدانه دنبال شود.
وی، مدیرکل راه و شهرسازی فارس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و فرمانداران را مسئول پاسخگویی به موضوعات و پیگیری برای حل مشکلات مرتبط با نهضت ملی مسکن دانست و خواستار اقدام آنها در زمینه بهسازی بافت‌های فرسوده با استفاده از قوانین و مقررات موجود و ابلاغیه‌های کشوری شد.

استاندار فارس :  فرآیندهای اداری و عملیاتی پروژه های نهضت ملی مسکن شتاب گیرد

لزوم اجرای صحیح و سریع مصوبات شورای مسکن
استاندار فارس، بر لزوم اجرای صحیح و سریع مصوبات شورای مسکن استان تاکید کرد و گفت: در جلسه آتی شورای مسکن استان، مصوبات اجرا نشده اعلام تا دلایل عدم اجرای آنها بررسی و تصمیمات لازم جهت حل آن مصوبات اتخاذ شود.
استاندار فارس، با اشاره به نقش بانک‌ها در ساخت مسکن گفت: عملکرد استانی و ملی بانک‌ها مبنی بر همکاری در طرح نهضت ملی مسکن در جلسات آتی شورای مسکن استان بررسی خواهد شد.

استاندار فارس :  فرآیندهای اداری و عملیاتی پروژه های نهضت ملی مسکن شتاب گیرد

ضرورت نظارت بر بازار اجاره مسکن
استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه در فصل جابجایی مستأجران قرار داریم ضرورت دارد که نظارت جدی تر و بیشتری بر بازار اجاره مسکن شود.
ایمانیه، همچنین خواستار ارائه جدول واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت و ایثارگران شد و گفت: واجدین شرایط این طرح و تعداد زمین‌های موجود برای این قانون به تفکیک شهرستان ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha