معاون استاندار تهران: مدیریت شهری طرح‌هایی را اجرا کند که ثمره آن رفاه مردم باشد

دماوند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی باید به طرح‌های نیمه کاره بپردازند و مجموعه شهری باید به طرح‌هایی را اجرا کند که ثمره آن رفاه حال مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرمحمد غراوی شامگاه سه شنبه در آئین معارفه شهردار دماوند اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید به پروژه های نیمه کاره بپردازند و اولویت را به طرح هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اختصاص دهند، همچنین با پیگیری ردیف های ملی می توان به کمبود اعتبارات در شهرستان کمک کرد.

این مسئول با بیان اینکه وجود واحدهای تجاری به صورت خطی از پلیس راه تا خروجی دماوند، موجب بروز ترافیک جدی در این مسیر می‌شود، افزود: در حال حاضر امکان کمربندی به ویژه کمربندی جنوبی وجود ندارد، اما در خصوص احداث پل روگذر، مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیا و وزارت راه مدنظر است تا با استفاده از تهاتر نفت این مهم در دستور کار قرار گیرد، این موضوع مستلزم قطعی شدن نظر شهرستان و طرح در شورای استان است.

وی خاطرنشان کرد: دماوند ظرفیت‌های بالقوه گردشگری بسیاری دارد و برای رسیدن به رونق اقتصادی و جذب گردشگر و ایجاد اشتغال باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

غراوی ادامه داد: در این راستا استقرار فضاهای گردشگری، اقامتی و همچنین احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاها برای اسکان موقت مردم می‌تواند به حضور گردشگر و اقتصاد شهر کمک کند.
این مسئول یادآور شد: یکی از موضوعات مهم، مقابله با ساخت و ساز در حریم شهرها است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ در خصوص بحث ساخت و ساز و کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۹۰، باید افراد متخصص در این جایگاه قرار گیرند و از منافع شهر دفاع کنند.

شهرداری باید به نهاد خدمتگزار عمومی تبدیل شود

مجموعه شهری باید به طرح‌هایی بپردازد که ثمره آن رفاه حال مردم باشد

فرماندار شهرستان دماوند نیز در این مراسم گفت: متأسفانه مبلمان شهری در شأن کهن شهر دماوند نیست، این شهر با وجود قدمت فراوان و مردمان شریف، شایسته مبلمان بهتری است.

رضا طاهرخانی افزود: مسئولان باید با عنایت به روحیات شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان را به عنوان الگو در نظر گرفته و با احساس تکلیف، فداکارانه و برای رضای خدا قدم بردارند؛ داشتن روحیه مبارزه با فساد احتمالی در داخل مجموعه و خارج از مجموعه شهرداری، امانتداری، پاکدستی، استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران از موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: شهردار باید به شورا توجه داشته باشد و شورا نیز باید شهردار را تقویت نموده و او را عضوی از اعضای شهر بداند.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: شهرداری باید از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار عمومی تبدیل شود؛ علاوه بر این، شهروندان نیز در مدیریت شهر لازم است به عنوان اعضای یک خانواده بزرگ در پیشبرد امور شهری خود مشارکت نمایند.

وی گفت: توزیع عادلانه خدمات، امکانات و رفاه عدالت گستر اقشار محروم و آسیب‌پذیر با رویکرد محله محوری از موضوعات حائز اهمیت است که باید سرلوحه کار مجموعه شهری قرار گیرد.

در این آیین «مهدی رضایی‌مهر» با حکم استاندار تهران به عنوان شهردار جدید دماوند منصوب و معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha