۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85139746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیران خارجه عمان و مصر در خصوص تحولات منطقه‌ای گفت وگو کردند

تهران-ایرنا-بدر البوسعیدی وزیر امورخارجه عمان و "سامح شکری" همتای مصری وی سه شنبه شب درخصوص روابط دوجانبه و تحولات بین المللی تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از صفحه رسمی وزارت امورخارجه عمان، البوسعیدی و شکری بر توسعه عرصه‌های همکاری میان دو کشور و دو ملت تاکید کردند.

این گفت و گو از آن جهت اهمیت دارد که رسانه ها از تحرک عمان برای احیای روابط مصر و ایران خبر دادند.

در همین راستا، سفیر سلطان نشین عمان در قاهره ۱۶ خردادماه گفت که در سفر «هیثم بن طارق» سلطان عمان به تهران که پس از سفر وی به قاهره انجام شد، ایران استقبال و عزم و اراده خود را برای احیای روابط با مصر و حل اختلافات با قاهره اعلام کرد؛ موضوعی که به نفع مردم کل منطقه است.

«عبدالله بن ناصر الرحبی» در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود که کشورش پیش از این نیز به تلاش برای احیای روابط مصر و ایران پرداخته و این موضوع بار دیگر در سفر سلطان عمان به مصر مورد حمایت قرار گرفت.

پیشتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه کانال‌های ارتباطی مستقیم و رسمی بین ایران و مصر وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که در روابط دو کشور گشایش جدی ایجاد شود.

وزیر امور خارجه ایران گفته بود که دفاتر حافظ منافع در تهران و قاهره فعال است و کانال رسمی برای ارتباط مستقیم بین دو کشور وجود دارد.

پیشتر حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اوایل خرداد امسال در دیدار سلطان عمان با ایشان، با اشاره به اظهارات هیثم بن طارق مبنی بر تمایل مصر برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کردند: ما از این موضع استقبال می‌کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

روابط قاهره و تهران از ابتدای انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ رو به تیرگی نهاد اما برخلاف سیاست برخی از کشورها که در مقاطع مختلف اقدام به بستن دفاتر نمایندگی خود در تهران کرده‌اند، از آن زمان دفاتر حافظ منافع دو کشور در تهران و قاهره فعال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha