۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۳:۳۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85139820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس نمایندگان ایالات متحده خواستار آزادی خبرنگار آمریکایی در روسیه شد

تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی «ایوان گرشکوویچ» خبرنگار بازداشت‌شده وال استریت ژورنال در روسیه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این قطعنامه سه‌شنبه شب با ۴۲۲ رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی به تصویب رسید.

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا ضمانت اجرایی ندارد اما حامیان آن می‌گویند که این قطعنامه بیانگر حمایت قوی آمریکا از آزادی گرشکوویچ و سایر آمریکایی‌های زندانی در روسیه است.

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: می‌خواهم به دوستان، همکاران و خصوصاً خانواده گرشکوویچ اطمینان بدهد که ما تا زمان بازگشت وی به خانه به مبارزه خودمان ادامه می‌دهیم.

گرشکوویچ شهروند آمریکایی ماه مارس به جاسوسی متهم شد. سرویس امنیت FSB روسیه وی را متهم به جمع‌آوری اطلاعات نظامی در شهر یکاترینبورگ کرده است.

اما گرشکوویچ و وال استریت ژورنال این اتهام را رد کرده‌اند. آمریکا نیز مدعی است که وی به اشتباه بازداشت شده و خواستار آزادی فوری وی شده است.

گرشکوویچ در حالی بازداشت شد که روابط واشنگتن و مسکو به دلیل جنگ اوکراین به پایین‌ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد به دلیل اختلاف با کاخ سفید بر سر افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال آمریکا، جلسات رای‌گیری را تعلیق کرده بود و سه‌شنبه بار دیگر این روند را از سر گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha