۳۴ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال عوارض به شهرداری‌های استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۳۴ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال عوارض سال گذشته به شهرداری‌های این استان توسط امور مالیاتی استان مرکزی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، «سید بهاالدین میرمحمدی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک، افزود: طبق قانون این عوارض باید صرف امور عمرانی و آبادانی شهرها شود.

وی بیان کرد: ۲۱ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال نیز عوارض در سال ۱۴۰۰ به شهرداری‌های این استان پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون ارائه آمار تبصره ۱۰۰ سال گذشته به ۳۲ هزار و ۱۲۹ مورد و اظهارنامه عادی به سه هزار و ۳۶۴ مورد رسیده است.

میرمحمدی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه جاری این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار مورد برسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: تسلیم اظهارنامه مالیاتی از مهمترین مواردی است که مودیان باید مورد توجه قرار دهند و تا پایان خردادماه به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند.

میرمحمدی اظهار کرد: اگر مودیان تا پایان خردادماه اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکنند، طبق قانون از هرگونه معافیت، وام، تقسیط و بخشودگی جرایم محروم می‌شوند.

وی عنوان کرد: اظهارنامه نامه مالیاتی نباید سفید باشد و باید دارای اعداد و ارقام باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اضافه کرد: عدم تسلیم اظهارنامه برای اشخاص حقیقی مشمول ۱۰ درصد جریمه و برای اشخاص حقوقی مشمول ۳۰ درصد جریمه است و این جرایم غیرقابل بخشش است.

میرمحمدی عنوان کرد: تسلیم اظهار نامه طبق آمار در سال ۱۳۹۹ در استان مرکزی به ۶۳ هزار ۱۷۶ مورد و در سال ۱۴۰۰ به ۸۹ هزار و ۵۱۶ مورد رسید که بیانگر رشد ۴۲ درصدی بود.

وی یادآور شد: ارائه تبصره ماده ۱۰۰ نیز در این مدت با رشد ۶۸ درصدی همراه بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: تبصره ماده ۱۰۰ به جای اظهارنامه است و مودیانی که مشمول این تبصره هستند باید تا پایان خردادماه جاری نسبت به تکمیل فرم آن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مودیانی که فروش و درآمد آنها تا ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است، می‌توانند فرم تبصره ۱۰۰ را پر کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اضافه کرد: افرادی که فروش و درآمد آنها بالای این رقم باشد نمی‌توانند تبصره ۱۰۰ را تکمیل کنند و باید اظهارنامه تسلیم کنند.

میرمحمدی عنوان کرد: افرادی که مشارکت مدنی دارند و فروش و درآمد آنها بالای ۱۵ میلیارد تومان باشد و یا در حساب یکی از شرکا بیشتر از ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان باشد، نمی‌توانند فرم تبصره ۱۰۰ را پر کنند.

وی تصریح کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان یک قانون جدید است و این مهم باید رعایت شود و از اول تیرماه امسال، اشخاص حقیقی فراخوان می‌شوند و مکلف به رعایت این قانون هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در خصوص مالیات خانه‌های خالی نیز گفت: این قانون مشمول خانه‌هایی است که بیش از ۱۲۰ روز خالی بمانند و محاسبه مالیات بر اساس ارزش اجاره ماهیانه آن است.

میرمحمدی عنوان کرد: مالیات خانه‌های خالی در سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر است.

وی گفت: مالیات خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و به ارزش ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: خودروهای بالای سه میلیارد تومان نیز مشمول یک درصد مالیات است و اگر فردی ۲ خودرو داشته باشد مجموع قیمت در نظر گرفته می‌شود.

میرمحمدی عنوان کرد: تاکنون ۳۴۴ باغ ویلا و خانه‌های لوکس، یک‌هزار و ۴۷۹ خودروی لوکس و هفت‌هزار و ۴۷۹ خانه خالی از سکنه شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: هفت‌هزار و ۴۷۹ خانه خالی از سکنه این استان دارای چهار هزار و ۱۲۶ مودی است که از این تعداد ۸۴۶ مودی اعتراض کرده‌اند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha