۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85139982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس‌جمهور قرقیزستان: سیاست تحریمی تنش‌ها در جهان را افزایش می‌دهد

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور قرقیزستان گفت که محدودیت‌های تحریمی و موانع تجاری تنها به تشدید تنش در جهان و تشدید درگیری‌های مختلف کمک می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا صدیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان در نشست شورای امنیت این کشور تاکید کرد: تضاد منافع ژئوپلیتیکی، تشدید تضادها بین قدرت‌های پیشرو جهان و بلوک‌های نظامی-سیاسی، اعتماد متقابل کشورها را تضعیف کرده و بحرانی را ایجاد کرده است که پیامدهای آن بر اقتصاد جهانی و افزایش محدودیت‌ها در تجارت تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: سایر موارد به دلیل سیاست تحریم‌ها به یکی از عواملی تبدیل شده است که منجر به تشدید درگیری‌ها و بی ثباتی اوضاع در سطح جهانی می‌شود.

رئیس جمهوری قرقیزستان همچنین خاطرنشان کرد: «شرایط سخت بین المللی منجر به افزایش تهدیدات علیه امنیت نظامی قرقیزستان شده است. در این راستا، بیشکک دکترین نظامی جدیدی را برای تضمین امنیت قرقیزستان در پرتو تهدیدات فزاینده تهیه کرده است.»

او گفت: بی‌ثباتی نظامی-سیاسی عمومی، وقوع درگیری‌ها، درگیری‌های مسلحانه جدید در مناطق مختلف جهان می‌تواند به پیامدهای غیرقابل تصوری منجر شود.

جپاروف تاکیدکرد: فعالیت شدید سازمان‌های تروریستی و افراطی بین‌المللی همچنان منبع خطر برای همه کشورهای منطقه آسیای مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha