سالانه بالغ بر ۴۰ میلیون گل شاخه بریده در استان اردبیل تولید می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید و برداشت سالانه ۴۰ میلیون گل شاخه بریده بویژه انواع واریته‌های تجاری گل رز در گلخانه‌های این استان خبر داد.

رحیم یوسفی روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا با تبریک هفته جهاد کشاورزی و روز ملی گل به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی گفت: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای از استان‌های پیشرو به شمار می‌رود به طوری که ۹۵ هکتار سطوح گلخانه‌ای در استان بهره‌برداری شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان ۱۵ واحد به مساحت ۵.۵ هکتار و با اشتغالزایی افزون بر ۳۰۰ نفر زیر کشت انواع گل‌های شاخه بریده خصوصاً واریته‌های تجاری گل رز قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید گل‌ شاخه بریده با رعایت قوانین علمی و مهندسی در ساخت گلخانه‌های مناسب کشت و مدیریت آن با روش‌های نوین توانسته به یکی از مشاغل سودآور تبدیل شود.

یوسفی با اشاره به شرایط و ظرفیت‌های استان اردبیل در تولید انواع گل اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی تعیین کیفیت گل‌های شاخه بریده، دما است که مناطق تولید در استان اردبیل با دارا بودن متوسط دمای شبانه حدود ۱۶ درجه سانتی‌گراد و دمای روزانه ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بهترین شرایط را در این زمینه دارند.

وی افزود: همچنین کوهستانی بودن و وجود اختلاف ارتفاع از سطح دریا و اختلاف درجه حرارت شب و روز این استان به‌ویژه در شهرستان‌های اردبیل، سرعین ، خلخال و نمین باعث شده استان اردبیل یکی از قطب‌های تولید کننده گل رز شاخه بریده با کیفیت باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استقبال از گل‌های تولیدی گلخانه‌داران و پرورش‌دهندگان گل استان اردبیل بسیار بالاست و اغلب تولیدات استان در بازارهای تهران و تبریز به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha