رشد ۵۳ درصدی اشتغال زندانیان ارتکاب جرم را نیز کاهش می‌دهد

کرمان - ایرنا - معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها گفت: با همکاری بخش‌های مختلف سازمانی طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶ هزار نفر در زندان ها اشتغال داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ ۵۳ درصد رشد نشان می دهد و برای بازنگشتن زندانی به جرم و بزه بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، محمود ضیایی‌فرد روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل سازمان زندان‌های استان کرمان تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل وقوع جرم بیکاری است و زمانی که فرد بیکار احساس هویت و شخصیت نمی‌کند کم کم به سمت بزه می‌رود و سروکارش به زندان می‌انجامد.

وی بیان کرد: حرفه آموزی الزام دیگر اشتغال است و بیش از ۷۲ رشته با همکاری دستگاه‌ها مختلف اکنون در زندان‌ها در حال اجراست.

ضیایی فرد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۳۶ هزار نفر در دوره‌های حرفه آموزی در زندان‌ها شرکت کردند که نسبت به سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشت و حدود ۱۰۳ هزار نفر نیز موفق به دریافت گواهینامه مهارت دریافت شدند تا اشتغالشان را در بیرون از زندان ادامه دهند.

وی با تقدیر از خدمات ۲ ساله سیدمجتبی حسینی مدیرکل سابق زندان‌های استان کرمان برای مدیرکل جدید زندان‌های استان در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله و سازمانی آرزوی موفقیت کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت: اصل و اساس کار در زندان‌ها احیای فرد و کار اصلاح و تربیت بر روی انسان‌های به خطا رفته است که خروجی کار زندانبان بازگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه باید باشد.

رضا ذوالفعلی نژاد افزود: اسناد بالادستی، برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان زندان‌ها و سند تحول قضائی اساس کار ماست که برای اجرای این برنامه‌ها نیازمند به کمک و همکاری دستگاه قضائی و دیگر سازمان‌های استان هستیم.

این مراسم در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha