اشتغال ۴۸ درصدی زندانیان/کمترین تخلف در بندهای کارگری زندان‌ها رخ می‌دهد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به توسعه آمار کمی اشتغال در زندان‌ها گفت: تا پایان بهمن سال جاری آمار اشتغال زندانیان به بیش از ۴۸ درصد رسیده‌ است.

به گزارش ایرنا از سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی چهارشنبه در گردهمایی هم‌افزایی توسعه اشتغال زندانیان کشور اظهارداشت: از ابتدای امسال هدفگذاری کردیم که تا پایان شهریور ۳۰ درصد و تا پایان سال به ۵۰ درصد اشتغال در زندان‌ها دست یابیم؛ براساس گزارش‌ها تا پایان شهریور به ۲۸ درصد و تا پایان بهمن به ۴۸ درصد اشتغال در زندان‌ها دست یافتیم؛ امیدوارم با عزم جدی و اراده راسخ تا پایان سال به هدفگذاری خود برسیم.

وی یادآور شد: توسعه کم کیفی و اشتغال جزء برنامه‌های اولویت‌دار سازمان زندان‌هاست زیرا حرفه‌آموزی و اشتغال زایی را بهترین بستر برای اجرای مهمترین مأموریت سازمان یعنی اصلاح و تربیت و بازسازگاری زندانیان می‌دانیم.

محمدی تصریح کرد: کمترین تخلفات در بندهای کارگری زندان‌ها رخ می‌دهد که این موضوع حاکی از سودمندی اشتغال‌ برای زندانیان است؛ بنابراین توسعه اشتغال موجب کاهش تخلفات و آسیب‌های درون زندان و البته عمومیت جامعه می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تأکید کرد: اقدامات بسیار قابل توجهی در این رابطه صورت گرفته از جمله پرداخت حقوق و دستمزد زندانیان که رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل دارد و موجب رغبت زندانیان به اشتغال شده است.

وی با اعلام اینکه باید به سقف تسهیلات اعطایی مصوب مجلس دست یابیم، افزود: ما همچنان اشتغال را جز اولویت‌های سازمان زندان‌ها می‌دانیم و با توجه به تأکیدهای بسیار رهبر معظم انقلاب به این امر تأکید جدی خواهیم داشت.

اشتغال ۴۸ درصدی زندانیان/کمترین تخلف در بندهای کارگری زندان‌ها رخ می‌دهد

ضرورت اعتمادسازی به زندانیان شاغل در سطح جامعه

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در این مراسم اظهارداشت: اشتغال در زندان برای زندانی گرفته تا خانواده و جامعه منفعت دارد زیرا کاهش آسیب‌ها را به دنبال دارد ضمن آنکه به دنبال اعتمادسازی به زندانیان شاغل در سطح جامعه هستیم.

رحیم مطهرنژاد با تأکید بر اینکه نقش ما در زندان‌ها حمایتی است، گفت: برای توسعه ابعاد مختلف اشتغال در زندان‌ها لازم است سایر مسئولان کشور همکاری کنند و از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه اشتغال زندانیان اقدامات بسیار خوبی ترتیب داده‌ایم اما هنوز نتوانسته‌ایم آن را اعلام و جلوه بیرونی دهیم.

مطهرنژاد با اشاره به اهداف توسعه اشتغال در میان زندانیان و مراکز اصلاحی و تربیتی گفت: نه‌تنها رشد آمار زندانیان شاغل بلکه کیفیت محصولات برای ما مهم است تا آمار اشتغال به کار زندانیان با پرداخت حقوق و دستمزد مناسب را رشد دهیم.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور اظهارداشت: این بنیاد حدود ۵۷ میلیارد تومان پرداختی به زندانیان داشته‌ که رقم قابل توجهی است؛ بنابراین عامه مردم باید بدانند چه اتفاقات خوبی در زندان‌ها رخ می‌دهد.

مطهرنژاد با بیان اینکه تلاش برای رشد اشتغال نشسته زندانیان ادامه دارد، گفت: ما می‌توانیم به این دسته از زندانیان سفارش محصول دهیم و به آنان بگوییم که چه چیزی تولید کنند تا در سطح جامعه کسب درآمد داشته باشند همچنین تلاش خواهیم کرد که فروشگاه‌های بیرونی فروش محصولات زندانیان را همچنان ارتقا دهیم.

گردهمایی هم‌افزایی توسعه اشتغال زندانیان کشور با حضور جمعی از مسئولان دستگاه قضا و مدیران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها با محوریت بررسی دستاوردها و نتایج طرح توسعه حداکثری حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان سراسر کشور آغاز برگزار شد.

مدیران‌کل برتر سازمان زندان‌ها و مدیران کارآفرین در سال جاری که توانستند اولویت‌های شاخص این سازمان را به‌ویژه در حوزه حرفه‌آموزی و اشتغال به شکل حداکثری محقق کنند، معرفی شدند.

در این مراسم یاسر امجدی مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، مجتبی محمدی مدیرکل فعلی زندان‌های استان کردستان و اسبق آذربایجان غربی و اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس مورد تقدیر قرار گرفتند همچنین در این مراسم از اقدامات محمدرضا کاظمیان مدیر مجتمع خوراک دام و طیور همدان، محمود نهاوندی‌نژاد مدیرعامل شرکت کشت و صنعت حامیان فدک و رضا پوستچی مدیر نمایندگی استان‌های خراسان رضوی از مدیران بنیاد تعاون زندانیان کشور و فعال در حوزه اشتغال زندانیان قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha