شیاد سایبری به دام پلیس فتای خوزستان افتاد

اهواز - ایرنا - رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری یک شیاد سایبری در این استان خبر داد و گفت: این فرد در فضای مجازی اقدام به اغفال دختر بچه‌ای کرده بود و قصد داشت از او سو استفاده کند.

به گزارش ایرنا به‌ نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: شخص شیاد با استفاده از عکس‌های خصوصی که از دختربچه بدست آورده بود، اقدام به تهدید و قصد سو استفاده و ملاقات خصوصی با وی را داشت که این موضوع منجر به هتک حیثیت خانواده و بر هم زدن آرامش آنان شده بود.

وی افزود: موضوع و احتمال وقوع قتل‌های ناموسی و درگیری دسته جمعی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و جمع آوری ادله دیجیتال در کمتر از چند ساعت موفق به شناسایی فرد شرور شدند و ماموران طی یک عملیات پلیسی ضمن هماهنگی با مقام قضایی، این شیاد را در یکی از شهرهای استان دستگیر و به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی کردند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از خانواده‌ها خواست مراقب فعالیت کودکان و نوجوانان خود در فضای سایبری باشند و ضمن آموزش به نوجوانان از آنان بخواهند که به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را در فضای مجازی برای افراد ناشناس ارسال نکنند.

وی به مجرمین سایبری نیز هشدار داد که حیثیت و آبروی شهروندان خط قرمز پلیس فتا بوده و با هرگونه هنجارشکنی در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.

سرهنگ حسینی بیان کرد: کاربران درصورت برخورد با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha