آزادی ۲ زندانی با وصیت بانوی نیک اندیش همدانی

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: عمل به وصیت نامه بانوی خیر موجب آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد این استان شد.

یدالله روحانی منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وصیت این بانوی خیر ۳۷۰ میلیون ریال صرف آزادی ۲ محکوم مالی شد.

وی بیان کرد: این بانوی خیر همدانی در زمان حیات نیز نسبت به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدام کرد و چندین زندانی با کمک این مرحومه تاکنون آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ظرف 2 ماه نخست سال جاری ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران و نیک اندیشان از زندان های این استان آزاد شدند و هم اینک ۲۴۶ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند.

روحانی منش یادآوری کرد: همچنین سال گذشته ۳۱۱ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۱۶ زن و ۲۹۵ مرد از زندان آزاد شدند که ۲۴۰ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۵۶ نفر برای پرداخت مهریه، ۹ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح و ۶ نفر نیز برای پرداخت نفقه زندانی شده بودند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۷۶ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان بود، افزود: شاکیان پرونده به عنوان بزرگترین حامیان ستاد دیه ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی زندانیان را سال گذشته بخشیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha