رجبی: بازیکنان هندبال سپاهان در باشگاه‌های آسیا هماهنگ نبودند

تهران- ایرنا- کاپیتان سابق تیم ملی هندبال گفت: بازیکنان خارجی سپاهان دیر به تمرینات رسیدند و به دلیل نداشتن هماهنگی و کمبود تجربه، این تیم عملکرد ضعیفی در جام باشگاه‌های هندبال آسیا داشت.

به گزارش ایرنا، مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا با قهرمانی تیم النجمه بحرین و نایب قهرمانی الدحیل قطر و سومی الریان قطر به پایان رسید. در این مسابقات تیم‌های باشگاهی ایران به عنوان میزبان نتوانستند عملکرد درخشانی از خود نشان دهد و حتی در بین چهار تیم برتر این رقابت‌ها قرار نگرفتند. تیم سپاهان و شهید شاملی کازرون به ترتیب در رده ششم و هشتم آسیا قرار گرفتند. این مسابقات به میزبانی اصفهان برگزار شد.

محمدرضا رجبی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم‌های سپاهان و شهید شاملی کازرون در جام باشگاه‌های آسیا، اظهار داشت: باید قبول کنیم که در ایران امکانات خوبی نداریم، اما بازیکنان خوب و بااستعدادی داریم که دوره‌های خوبی را می‌گذرانند. لیگ برتر هندبال هم دیر تمام شد و بازیکنان این دو تیم نتوانستند اردوهای آماده‌سازی خوبی داشته باشند.

وی افزود: حتی بازیکنان خارجی سپاهان دیر به این تیم رسیدند و تمرین کمی داشتند و در مجموع با سایر بازیکنان هماهنگی نداشتند. در کنار آن تیم النجمه بحرین و تیم‌های قطری بازیکنان خارجی زیادی داشتند و حتی این تیم‌ها با اسکلت تیم ملی در جام باشگاه‌ها شرکت کردند و همین موضوع سبب شد تا سپاهان و کازرون نتوانند عملکرد خوبی در جام باشگاه‌های آسیا داشته باشند.

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال عنوان کرد: بیشتر بازیکنان قطر و بحرین عضو تیم ملی کشورشان بودند و در ترکیب این تیم‌ها خارجی‌هایی حضور داشتند که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کردند و تأثیرگذار هستند. اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم که تیم‌های حوزه خلیج فارس سرمایه‌گذاری زیادی را روی هندبال و حتی فوتبال در سنوات گذشته داشتند.

رجبی: بازیکنان هندبال سپاهان در باشگاه‌های آسیا هماهنگ نبودند

وی ادامه داد: این کشورها مربیان خوبی دارند و در لیگ‌های خود از بازیکنان و مربیان تراز اول استفاده می‌کنند. کشورهای حوزه خلیج فارس، اما در بسکتبال و والیبال سرمایه‌گذاری زیادی نکرده‌اند. سطح این تیم‌ها با این شرایط نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی بالاتر می‌رود و حتی تیم‌های عربی و آسیایی دیگر در مسابقات باشگاه‌های جهان به روی سکو می‌روند زیرا نگاه این تیم‌ها جهانی است.

رجبی یادآور شد: به خاطر محدودیت‌های منابع در کشورمان نمی‌توانیم چنین هزینه‌ای برای هندبال داشته باشیم. در ورزش ما زیرساخت‌ها و شرایطی که دیگر تیم‌های آسیایی دارند را نداریم. ما بیشتر از بازیکنان بومی استفاده می‌کنیم اما کشورهای دیگر آسیا، اینگونه نیستند و تیم ملی آنها در قالب تیم باشگاهی در جام باشگاه‌های آسیا حاضر می‌شود.

وی اضافه کرد: باید مشکلات هندبال را مرتفع کنیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. تیم النجمه بحرین سال‌هاست که با اسکلت تیم ملی و خیلی هماهنگ بازی می‌کند، اما در لیگ ایران بازیکنان بسیار جا به جا می‌شوند و شاید در یک فصل کنار هم بازی کرده باشند، اما باز هم آنگونه هماهنگ نیستند. تیم‌های عربی چندین دوره به مسابقات خارجی رفتند و تجربه خود را زیاد کردند.

کاپیتان سابق تیم ملی هندبال گفت: ایران ظرفیت زیادی در هندبال دارد. منابع انسانی غنی داریم اما از لحاظ فنی باید بیشتر کار کنیم. الان شرایط هندبال به دلیل سرمایه‌گذاری کشورهای آسیایی دشوار شده در حالی که در گذشته اینگونه نبود و می‌توانستیم با برخی از تیم‌ها دست و پنجه نرم کنیم. قبلاً در جام باشگاه‌ها تیم قطر با دو یا سه بازیکن خارجی می‌آمد اما الان با بازیکنان تراز اول در جام باشگاه‌ها حضور می‌یابد و همین کار را برای تیم‌های ایرانی سخت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha