پیرجهان: در حقم اجحاف شد/ تلاشم برای کسب ورودی جهانی است

تهران- ایرنا- رکوردار ماده چهارصد متر با مانع ایران گفت: نمی‌دانم معیار فدراسیون برای حمایت از ورزشکاران چه بود. هر سال قهرمان می‌شوم و بهترین وضعیت را به دست می‌آورم، اما توجهی که به من می‌شود خیلی کمتر از حقم است و در حقم اجحاف شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی پیرجهان بعد از اتمام دوران مقدس سربازی بلافاصله در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا (ع) شرکت کرد و در دوی ۴۰۰ متر بامانع و ثبت رکورد ۴۹.۷۱ ثانیه قهرمان شد.

وی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره سطح این مسابقات، اظهار داشت: سطح سومین دوره مسابقات جام امام رضا (ع) به دلیل تغییر شرایط میزبانی از مشهد به تهران پایین آمده بود. معلوم نبود که این مسابقات باید چگونه برگزار شود و همه این موارد در سطح این رقابت‌ها تاثیرگذار بود، اما رکوردهای دوومیدانی‌کاران برخی از رشته‌ها در این دوره بهتر از دوره قبل بود و رقابت زیبایی در دوی ۲۰۰ و ۴۰۰ متر بین دوندگان ایرانی و عراقی وجود داشت.

سریع‌ترین دونده دوی چهارصد متر با مانع ایران عنوان کرد: براساس رکوردهایی که در این مدت توسط دوومیدانی‌کاران ثبت شد، شرایط در حال بهبود است. در واقع ورزشکاران این رشته با غیرتی که دارند می‌خواهند با بهترین رکورد به بازی‌های آسیایی برسند. باید از طرف فدراسیون دوومیدانی برای اعزام‌ها حمایت بیشتری شود تا بهترین رکوردها ثبت شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایطم در سربازی اصلاً خوب نبود، گفت: نزدیک به ۸۰ روز تمرین کردم و رکوردی که در مسابقات بین‌المللی ایران ثبت شد حاصل چهار ماه تمرین است. از نظر مالی حمایتی از طرف فدراسیون نشدم و تنها دریافتی من حقوقی بود که از سربازی می‌گرفتم.

پیرجهان: در حقم اجحاف شد/ تلاشم برای کسب ورودی جهانی است

پیرجهان ادامه داد: حقوقی در چند سال گذشته از سوی فدراسیون دریافت نکردم و در هشت ماه گذشته دو بار از طرف فدراسیون به ملبغ ۵ میلیون تومان به بهانه حضور در بازی‌های آسیایی حقوق دریافت کردم. صیامی از نظر اخلاقی خوب بود، اما مدیریت او خوب نبود و در پرداخت حقوق‌ها هم ضعیف عمل کرد. هنوز می‌گویم که در فدراسیون دوومیدانی برخورد سلیقه‌ای با ورزشکار می‌شود و نباید این موضوع اتفاق بیفتد. باید با ورزشکاران براساس جایگاه، عملکرد و رنکینگ رفتار شود نه آنکه در حق ما اجحاف کنند.

وی یادآور شد: امسال شرایط خاصی را تجربه کردم و نمی‌توانستم به دلیل سربازی به اردوی خارجی بروم. به طور قطع درباره اعزامم به اردوهای خارجی مذاکراتی با مسئولان فدراسیون داشتم، اما توجهی که به هر فردی می‌شود، کاملاً متفاوت است. نزدیک به پنج سال بهترین رنکینگ را در دوی ۴۰۰ متر بامانع در بین دوندگان ایران دارم. در هر مسابقه داخلی که شرکت کردم توانستم ورودی مسابقات مختلف را بیاورم.

سریع‌ترین دونده دوی چهارصد متر با مانع ایران اضافه کرد: نمی‌دانم معیار فدراسیون برای حمایت از ورزشکاران چه بود. هر سال قهرمان می‌شوم و بهترین وضعیت را به دست می‌آورم، اما توجهی که به من می‌شود خیلی کمتر از حقم است. از این موضوع خیلی ناراحتم. وقتی داوری آمد با او هم صحبت کردم و به من قول مساعد داد و برنامه خود را به فدراسیون دادم، اما هنوز جوابی نگرفتم.

وی خاطرنشان کرد: همواره به عنوان ورزشکاری که به من اعتماد شده است، بهترین عملکرد را داشتم. در حال حاضر به کسب ورودی مسابقات جهانی برای سومین بار فکر می‌کنم. سال گذشته به دلیل مشکلات نتوانستیم به آمریکا اعزام شویم و امسال نمی‌توانم مسابقات جهانی را از دست دهم. تمام تلاشم را می‌کنم تا به رکورد ۴۸ ثانیه برسم و امیدوارم شرایطم برای کسب مدال در بازی‌ها فراهم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha