مقابله با تشریفات دست و پاگیر از اهداف برنامه‌های هفته ازدواج در زنجان است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فرهنگسازی مقابله با رسوم و تشریفات دست و پاگیر پیش روی جوانان از اهداف برنامه‌های هفته ازدواج در زنجان است که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی پیگیری می‌شود.

جواد بازرگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به مناسبت هفته ازدواج بیش از ۵۰ عنوان برنامه در استان برگزار می شود که افتتاح مراکز مشاوره تخصصی ازدواج از جمله برنامه های این هفته است.

بازرگان گفت: هدف اصلی از برگزاری این برنامه ها بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و الگوسازی برای ازدواج آسان جوانان است.

وی، ترویج فرهنگ ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار، جریان سازی فرهنگی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده، تسهیل ازدواج جوانان با مشارکت های عمومی و مردمی در امر تامین جهیزیه را از دیگر اهداف برنامه های هفته ازدواج اعلام کرد.

این مسوول ادامه داد: فرهنگ سازی مقابله با رسوم نوظهور و تشریفات دست و پا گیر در امر ازدواج جوانان، معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق، هم افزایی در جهت تسهیل ازدواج جوانان و مقابله با بالا رفتن سن ازدواج از دیگر اهداف برنامه های این هفته در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: یکی از مهمترین این برنامه ها برگزاری جشن وصال در استان با حضور ۵۰ زوج جوان و هشت جشن وصال در شهرستان های زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره، طارم و ماهنشان است.

وی با بیان اینکه در این هفته اهدای جهیزیه به ۵۰ زوج جوان با همکاری موسسه خیریه آبشار عاطفه ها انجام می شود، اظهار داشت: تجلیل از فعالان و خادمان حوزه ازدواج از دیگر برنامه های این هفته است که به منظور ترغیب و تشویق افراد فعال در این زمینه انجام می شود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان برگزاری پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران، برگزاری کمپین های آموزش و ایستگاه های مشاوره رایگان در سطح شهر در طول این هفته از دیگر برنامه های مورد نظر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha