تالاخادزه ایران دور از تخته رقابت

تهران- ایرنا- قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان پس از حدود یکماه از مصدومیت فیزیوتراپی را آغاز تا در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور پیدا کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا یوسفی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران که در مسابقات قهرمانی آسیای این رشته از ناحیه دست مصدوم شده بود تا مردادماه از تمرینات دور و نمی‌تواند دست به وزنه شود.

یوسفی بعد از گرفتن نتیجه MRI و مشورت با پزشک متخصص درباره وضعیت آسیب دیدگی خود، گفت : رباط داخلی آرنج یعنی MCL بین ۷۰ تا ۸۰ درصد و تاندون‌های داخلی به مقدار جزئی پارگی دارد ولی خوشبختانه نیاز به جراحی نیست و با روش درمانی توصیه شده در مدت ۳۰ تا ۴۰ روز درست می شود.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان این را هم افزود: الان در قائمشهر هستم و فیزیوتراپی انجام میدهم تا کم کم به بهبودی کامل برسم.

رکوردار دوضرب و مجموع جوانان جهان در مورد برنامه تمرینی در دوران خارج از اردو نیز عنوان کرد: تمریناتم فقط اسکات و حرکات هوازی است که با هماهنگی نواب نصیرشلال سرمربی تیم انجام می‌شود اما نمی‌توانم یکضرب و دوضرب بزنم. صرفاً تمریناتی که مربوط به دست نیست انجام می‌دهم تا بتوانم دوباره به مسابقات برگردم.

علیرضا یوسفی نخستین رقابت گزینشی المپیک را در مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی تجربه کرد و برای حفظ شانس صعود به المپیک، باید در مسابقات جهانی که شهریورماه در عربستان سعودی برگزار می‌شود حضور یافته و حداقل وزن کشی کند.

در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری، علی داودی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی از ایران مدعی رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند. داودی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا نخستین رقابت خود را تجربه کرد. آیت شریفی نیز در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به ثبت رکورد مجموع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha