تعاونی‌ها سهم ۳۰ هزار میلیارد ریالی از تسهیلات اشتغال دارند

ساوه - ایرنا - مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی های کشور با تامین یارانه سودبانکی از طرف دولت، سهم ۳۰ هزار میلیارد ریالی از تسهیلات اشتغال سال جاری دارند.

«مهدی احمدزاده» روز چهار شنبه در حاشیه بازدید از تعاونی های شهر صنعتی کاوه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته دولت در راستای تحقق رسالت حمایت از بخش تعاون فعالیت های مختلفی را در سه محور بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت تعاونی ها و معاون تعاون این وزارتخانه آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه با تاکید رییس جمهور هم اکنون ۲۵ درصد از تسهیلات اشتغال کشور به تعاون تخصیص داده شده است یادآورشد: سال ۱۴۰۱ در این راستا ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاون گران کشور پرداخت شد.

مدیرکل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: از این میزان تسهیلات استان مرکزی سهم ۴۰۰ میلیارد ریالی داشت که با تلاش عوامل این وزارتخانه در استان بیش از ۲ برابر سهمیه شامل ۸۳۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی گفت: امسال نیز با تامین یارانه سود از سوی دولت پرداخت سه هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته با عاملیت بانک توسعه تعاون ارایه این تسهیلات از ماه آینده آغاز می شود.

کاهش نیم درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم گفت: پرداخت تسهیلات به تعاونی ها با هدف رونق و بهبود اشتغال صورت می گیرد که در نتیجه حمایت های دولت سیزدهم نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل آن از ۷.۸ درصد به ۷.۳ درصد رسیده است.

«جمشید امیدی» یادآور شد: این کاهش با توجه به های صورت گرفته محقق شده و بر اساس ارزیابی شاخص های اشتغال استان مرکزی رتبه دوم کشور را کسب کرده این درحالی است که مشارکت اقتصادی استان مرکزی در این مدت نرخ ثابت ۳۶.۶ درصد بود.

احمد زاده در این آیین از ۲ شرکت تعاونی دانش بنیان شامل ماگنولیا (تولید کننده انواع اسانس ها و رنگ های خوراکی) و پارس آمپول (تولید کننده انواع سرنگ ها و آمپول) بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات انها قرار گرفت.

تامین اعتبار سرمایه در گردش و سهولت در اعطای مجوزها از جمله مشکلات ارایه شده از سوی مدیران شرکت تعاونی دانش بنیان ماگنولیا و تامین ارز نیز مهمترین چالش ارایه شده از سوی مدیران شرکت پارس سرنگ بود.

در این آیین مقرر شد بانک توسعه تعاون از این شرکت ها از محل تسهیلات و شیوه های نوین مالی در اختیار بانک حمایت های لازم را صورت دهد.

شرکت ماگنولیا از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را به عنوان اولین کارخانه مدرن تولید اسانس و رنگ خوراکی آغاز شده و هم اکنون با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و ۲۰۰ تن قادر به تولید چهار هزار نوع محصول مختلف است.

شرکت پارس آمپول نیز در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده و هم اکنون دارای ۴۱ دستگاه تولید آمپول، قطره چکان و انواع رابرهای دارویی را تولید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha