۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85140737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز احداث ۲ پایگاه انتقال در شهرستان ها نقطه عطف انتقال خون ایلام است

ایلام - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: ایجاد ۲ پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان های ایوان و دهلران نقطه عطفی در حوزه اهدای خون بود و اکنون روند احداث این پایگاه ها با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای هر پایگاه در حال انجام مراحل مناقصه و آغاز فرایند عملیاتی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر لیلی عاصم آبادی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از اهداکنندگان خون استان اظهار کرد: این پایگاه‌ها با توجه به میزان استقبال مردم این شهرستان‌ها از اهدای خون و رایزنی برای ایجاد پایگاه انتقال خون در این مناطق به نتیجه رسید.

وی افزود: پارسال ایلام رتبه دوم شاخص اهدای خون کشور را در بین استان‌های کشور کسب کرد و همچنین در حوزه شاخص اهدای خون بانوان هم ایلام دومین استان برتر در این حیث بود.

عاصم آبادی یادآور شد: یکی از مشوق‌ها و طرح‌های حمایتی از اهدای خون زنان، طرح آهن یاری است که توسط اداره کل انتقال خون استان ایلام به مدت یک ماه از زمان اهدای خون به صورت رایگان انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته از بین بیش از ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفر مراجعه کننده برای اهدای خون، ۱۸ هزار و ۱۷۱ نفر واجد شرایط اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام با اشاره به وجود تیم‌های سیار خون‌گیری در شهرستان‌های مختلف استان، ادامه داد: از تعداد کل اهدای خون مردم در سال گذشته، بالغ بر ۱۴ هزار نفر از طریق پایگاه ثابت اهدای خون ایلام و چهار هزار نفر نیز در پایگاه‌های سیار اعزامی به شهرستان‌ها اهدای خون داشته‌اند.

وی ۲۴ خردادماه را فرصتی مناسب و ارزنده برای پاسداشت نکوداشت ایثارگری اهداکنندگان خون برشمرد و اضافه کرد: اهداکنندگان مصداق بارز انسان‌هایی هستند که بدون کوچک‌ترین چشم داشتی نسبت به اهدای خون خود برای نجات جان بیماران ایثار دارند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) روز جهانی اهدا کنندگان خون، بیش از ۵۰ نفر از اهداکنندگانی که بالاترین شاخص اهدا خون در طول سال گذشته را داشتند، تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha