۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۶
کد خبر: 85140904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا تداوم نقض آتش‌بس در سودان را محکوم کرد

لندن- ایرنا- سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا تداوم نقض آتش‌بس در سودان را محکوم کرد و خواستار کاهش‌ تنش‌ها و ترک مخاصمه میان طرف‌های درگیر در این کشور شد.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز چهارشنبه در نشست خبری از بروکسل گفت: ما از شرایط بغرنج انسانی در سودان مطلع هستیم و نقض آخرین آتش‌بس که در عربستان توافق شد و از سرگیری درگیری‌ها در خارطوم و سایر مناطق کشور را شدیدا محکوم می‌کنیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا به این مناقشه بی‌معنا و خصومت‌ها به طور دائم و سریع پایان دهد؛ چون این مردم عادی هستند که هزینه درگیری‌ها را پرداخت می‌کنند و ادامه وضع موجود نیز بر کشورهای همسایه تاثیر منفی می‌گذارد.

سخنگوی جوسپ بورل عنوان کرد که اتحادیه اروپا در کنار شرکای بین‌المللی به تلاش‌های معنادار برای کمک به پایان درگیری‌ها ادامه خواهد داد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری‌های اخیر سودان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha