هشدار دستگاه قضایی همدان به دستگاه های کم کار در زمینه آرد و نان

همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: مدیران و نهادهایی که در اجرای سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان (نانی نو) به وظیفه نظارتی خود عمل نکنند و ترک فعل کنند به دادسرا احضار می شوند.

به گزارش ایرنا «حسن خانجانی موقر» روز پنجشنبه در جلسه بررسی و نحوه اجرای سامانه "نانی نو" اظهار کرد: سامانه هوشمندسازی یارانه آرد و نان برای حفظ منافع عمومی کشور و توزیع عادلانه یارانه ها طراحی شده اما با توجه به گزارش های ارسالی، به دلیل ضعف نظارت ها و عمل نکردن به مقررات، شاهد اخلال در خدمت رسانی برای عرضه نان و تضییع حقوق بیت المال هستیم.

وی تاکید کرد: بنابراین دستگاه هایی که در اجرای این دستور العمل وظایفی بر عهده دارند باید روزانه روند اجرای این سامانه را رصد کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست، افزود: بازپرس ویژه مکلف است ضمن تشکیل پرونده برای مدیر و نماینده دستگاه، مدیر مربوطه را نیز به دلیل ترک فعل به دادسرا احضار کند.

دادستان همدان بیان کرد: ضعف در نظارت موجب فروش صوری نان و ارایه نکردن خدمات مناسب به همشهریان از سوی برخی نانوایی ها شده است که متولیان باید در این باره پاسخگو باشند.

خانجانی موقر در ادامه بر ضرورت بازنگری ضوابط نظام صنفی در ارایه پروانه برای راه اندازی نانوایی ها تأکید کرد و گفت: چگونه امکان دارد شخصی که اطلاعاتی از نحوه اداره نانوایی ندارد با اعمال نفوذ ۱۰ پروانه راه اندازی نانوایی دریافت کرده باشد.

وی افزود: باید نظارت ها بر کیفیت پخت نان و وزن چانه بیشتر شود تا نانوایی نان با کیفیت به دست مردم بدهند در غیراینصورت باید با متخلف برخورد شود البته برخوردها نباید منجر به تعطیلی و ارائه خدمات عمومی به مردم شود.

استان همدان در مجموع دارای حدود ۲ هزار واحد نانوایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha