آغاز به کار مرکز مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد طارم

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در راستای کمک به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مرکز مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان طارم شروع به کار کرد.

محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز به کار مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی ( TMC ) دانشگاه آزاد اسلامی واحد طارم افزود: این مرکز با هدف شناسایی نیازهای مهارتی و علاقه مندی دانشجویان به کسب مهارت، در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و توسعه و اشتغال مولد راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر لزوم یادگیری مهارت در کنار تحصیل علم گفت: لازمه اشتغال، یادگیری مهارت‌های لازم در رشته‌های تحصیلی دانشجویان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اجرای طرح‌ مهارت‌افزایی "کهاد" در استان گفت: این طرح‌ها می‌تواند حضور فعال و اندیشه پویای جوانان و دانشجویان با بصیرت را برآورده کند.

انصاری با بیان اینکه در طرح کهاد، دانشجویان در کنار رشته اصلی در حال تحصیل خود، رشته‌های مهارتی را به‌عنوان رشته‌های فرعی آموزش می‌بینند، افزود: این طرح به ‌صورت مشارکتی میان دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی به مرحله اجرا درآمده که در دانشگاه دولتی و آزاد استان نیز در حال اجراست.

وی به وجود فاصله میان دانشگاه‌ها و بازار کار اشاره و اضافه کرد: به همین منظور طرح کهاد ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می‌شود که از طریق آن جامعه هدف می‌توانند به مراکز TMC و مهارت آموزی و مشاوره شغلی که با همکاری دانشگاه‌ها و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در دانشگاه‌ها تاسیس شده‌اند، مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha