طرح " نجم " برای مولد سازی کارگاه‌های آموزشی در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: طرح " نجم " با هدف سنجش علمی و مهارتی کارگاه‌های آموزشی و مولدسازی این مراکز در زنجان اجرا می‌شود.

محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌‎ای، ابزارها و تجهیزات مازاد در کارگاه‌ها و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج احصاء شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح مباحث مربوط به دلایل تعطیلی و نیمه تعطیل بودن کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود، اظهار کرد: پس از آن کارگاه‌های آموزشی مذکور با توجه به تقاضای بازارکار در استان‌های دیگر به صورت چرخشی منتقل می‌شود.
انصاری با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح مدیریت سرمایه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب است، یادآورشد: افزایش بهره‌وری مراکز، کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی سازمان، نظارت کارآمد و اصلاح‌گر، پیشگیری و برنامه‌ریزی هدفمند از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به فعالیت ۲۱۵ مرکز آموزشی در استان زنجان افزود: ۱۹۰ باب از این مراکز مربوط به بانوان است.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم در فعالیت مراکز آموزشی، آموزش اشتغال محور است تا کارآموزان با دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای بتوانند جذب بازار کار شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha