۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85141437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت «اتوبوس گردشگری» در اصفهان آغاز شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85141437
فعالیت «اتوبوس گردشگری» در اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از راه‌اندازی خط «اتوبوس گردشگری» در این کلانشهر به‌ مناسبت "هفته صنایع دستی" خبر داد.

به گزارش ایرنا، اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان روز پنجشنبه به نقل از حسین حق‌ شناس اعلام کرد: چهار دستگاه اتوبوس با طراحی ویژه، به محور گردشگری این شهر اختصاص داده شده است که از ساعت ۶ تا ۲۰ روزهای جمعه به فاصله زمانی هر یک ساعت از مبدا دروازه دولت(میدان امام حسین) مقابل مسجد باب‌الرحمه حرکت و در ایستگاه‌هایی واجد تابلوی «ایستگاه گردشگری» توقف می‌کند.

وی ادامه داد: سی‌ و سه‌ پل، جلفا، ناژوان، کوه صُفه، پایانه صُفه، دروازه شیراز(میدان آزادی)، تخت فولاد، پل خواجو، باغ گُل‌ها، میدان احمدآباد و میدان امام علی(ع)، مقاصد این اتوبوس است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به استقبال گردشگران و شهروندان از راه‌اندازی موقت اتوبوس گردشگری در نوروز اخیر و نتایج تحقیقات میدانی دال بر ضرورت راه‌اندازی خط اتوبوس ویژه برای بعضی اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی، این خط ویژه را با سازماندهی بهتر دایر کردیم.

به گزارش ایرنا، خدمت رسانی اتوبوسرانی اصفهان به شهروندان با حدود یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

۲۰ تا ۲۷ خرداد بعنوان "هفته صنایع دستی" نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha