امام جمعه یزد: عده محدودی از واردات سود می‌برند در مقابل گرانی نصیب مردم می‌شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: الان در جامعه عده‌ محدودی از واردات سودهای کلان می‌برند ولی در مقابل مشکلات ناشی از گرانی کالاها به خصوص محصولات وارداتی گریبانگیر مردم می شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد، افزود: جهاد سازندگی از دستورات امام با هدف خودکفایی و کاهش وابستگی به خارج بود، همه به صحنه آمدند و از روستا تا شهر کمک کردند و مسائل جامعه را متحول کردند اما تبدیل این نها انقلاب به وزارتخانه شد و سپس ادغام آن با کشاورزی باعث شد تا رسالت آن فراموش شود و آنگونه که باید به کشاورزی داخلی نیز توجه نشده و الان باید از خارج کشور واردات صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر جهاد سازندگی به همان شکل ابتدای انقلاب تداوم یافته بود، الان درگیر واردات گندم نبودیم ، در دهه های گذشته حرکت جهادی مورد بی مهری دولت ها قرار گرفت و الان باید برای رفع مشکلات جهاد با همان رویه انقلابی وارد عمل شود.

امام جمعه یزد گفت: در مسئله کشاورزی باید جهاد متحول شود زیرا از اموری است که با امنیت کشور ارتباط مستقیم دارد و کشاورزی شغل انبیا است و باید این حرفه مورد توجه و حمایت قرار گیرد، الان کشاورزی رها شده است و بخصوص در یزد که آب ندارد می توان با کشت محصولات کم آبخواه در راستای خودکفابیی تلاش کرد.

وی ادامه داد: همه وظیف داریم که به جای صنایع پر آبخواه در این راستا حرکت کنیم و و لذا جهاد کشاورزی باید دانش بنیان شود.

امام جعه یزد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: ایشان خصلت های اخلاقی بسیار والایی داشتند ولی خصلت معروف ایشان وفادار در عهد و پیمان بود و امام جواد (ع) در پیمان با خدا نیز بر عهد خود ایستاد.

ناصری ادامه داد: ما هم باید نسبت به خانواده و جامعه و خدا وفادار باشیم و اگر به کسی متعهد شدیم، وفادار باشیم و همچنین به داد افراد جامعه برسیم و مخصوصا مسئولان نیز صادق و وفادار بمانند..

وی اظهار داشت: در این دوران که شیطان های زیادی در تلاش هستند انسان را از مسیر خدا غافل کنند، باید هوشیار باشیم و مخصوصا بی وفایی نسبت به انقلاب و مردم و اسلام صفت بسیار زشتی است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha