جهاد کشاورزی فارس تمام تلاش خود را برای رشد کمی و کیفی تولیدات بکار گرفته است

شیراز-ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این سازمان با تفکری جهادی در سال مهار تورم و رشد تولید تمام تلاش را در جهت رشد تولیدات کشاورزی به لحاظ کیفی و کمی بکار خواهد بست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمجید رنجبر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ تا ۲۷ خرداد، افزود: جهادسازندگی فرزند انقلاب است که در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ تاسیس شد و توانست جوانان شایسته ای برای احیا و نوسازی روستاها و ... جذب کند.

وی ادامه داد: هدف اولیه تأسیس این نهاد محرومیت زدایی از روستاییان بود که در دوره ستم شاهی کمترین توجهی به این بخش نشده بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: جهاد برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی از دل جامعه به وجود آمد و در زمان دفاع مقدس نیز عنوان سنگرسازان بی سنگر را از امام خمینی (ره) کسب کردند و پس از جنگ در سال ۷۹ این نهاد انقلابی با وزارت کشاورزی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شد.

رنجبر افزود: بیشترین سرمایه گذاری بعد از نفت در کشور در حوزه کشاورزی و دامداری است که ۲۶ درصد تولید ناخالص ملی و ۲۵درصد اشتغال کشور در این بخش است.

وی ادامه داد: امروزه امنیت غذایی در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کشاورزی کشور سالانه چهار درصد رشد داشته و کشاورزی فارس نیز قطب اصلی کشاورزی و دامپروری کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزایش ۴۰ رصدی تولید گندم در این استان به ارزش ۸۰ هزار میلیارد ریال حاصل شده است،گفت: افزایش ۶۱ درصدی در راستای جهش تولید در دیمزارها را امسال شاهد بودیم.

رنجبر افزود: در تولید پنبه رتبه اول،در تولید گوشت قرمز رتبه دوم و از ابتدای سال جاری تاکنون رتبه دوم تولید گوشت مرغ و رتبه ششم تولید شیر را در کشور داریم.

وی ادامه داد: رتبه دوم تولیدات باغی کشور متعلق به فارس است و در کل این استان رتبه چهارم تولید محصولات کشاورزی کشور را دارا است و ۲۰ درصد اشتغال استان نیز در بخش کشاورزی مشغول کار است.

جهاد کشاورزی فارس تمام تلاش خود را برای رشد کمی و کیفی تولیدات بکار گرفته است
میز خدمت جهاد کشاورزی فارس

پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز نیز میز خدمت جهاد کشاورزی استان فارس با حضور مدیران این سازمان تشکیل و نمازگزاران مطالبات و درخواست ‌های خود را بی واسطه با آنها مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha