۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85142520
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیکبخت صلاحیت لازم را برای مدیریت وزارت جهادکشاورزی دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صلاحیت و شرایط لازم را برای مدیریت این وزارتخانه و جلب رای اعتماد نمایندگان دارد.

کیومرث سرمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره صلاحیت و برنامه‌های محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی اظهار داشت: مهمترین ویژگی نیکبخت این است که از بدنه این وزارتخانه بوده و به جزئیات آن آگاه است.

وی بیان کرد: نیکبخت در رده‌های مختلف وزارت جهادکشاورزی فعالیت داشته و به نظر می‌رسد اطلاعات وی در خصوص مسائل و مشکلات آن کامل است.

سرمدی یادآور شد: یکی از مسائلی که همواره مجلس تذکر داده، استفاده از نیروهای خارج از هر وزارتخانه در پست های مدیریتی اعم از وزیر و رده های دیگر بوده تا افرادی در وزارتخانه ها به کار گرفته شوند که تسلط لازم را به مراحل کار داشته باشند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: یکی از تاکیدات مجلس در انتخاب وزرا، داشتن اهلیت است تا از خانواده خود آن وزارتخانه باشد.

سرمدی گفت: امور مرتبط با وزارت جهادکشاورزی در حوزه دام، طیور، امنیت غذایی، مشکلات کشاورزان، تامین آب کشاورزان، حفر چاه‌ها و خیلی از مسائلی که کشاورزان درگیر و گرفتار آن هستند و به تبع آن رونق تولید در کشور، وابسته به رشد بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: برهمین اساس مجلس با حساسیت بیشتری به بحث بررسی صلاحیت علمی، عمومی و توانمندی نیکبخت ورود پیدا خواهد کرد و البته همراهی و هم‌افزایی توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری هم به طور حتم مد نظر ما نمایندگان مجلس قرار دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری و ضرورت هم افزایی میان قوای سه گانه و همراهی مجلس و دولت نیز گفت: در یک نگاه کلی هم افزایی و همراهی ارکان نظام اعم از قوای سه گانه از ضروریات پیشرفت کشور و توسعه است.

سرمدی گفت: رهبر انقلاب هم با نگاه کارشناسانه در این زمینه تذکر دادند و ضرورت هم افزایی و همراهی را یادآوری کردند.

وی بیان کرد: واقعیت این است که تفرقه و انجام دادن کارها به روش جزیره ای کمکی به رفع مشکلات مردم و رفع گرفتاری ها نمی‌کند.

سرمدی یادآور شد: از طرف دیگر مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور و مدت باقیمانده از دولت فعلی و مجلس توصیه ای به نمایندگان داشتند که در بررسی صلاحیت های اولیه و فنی و توانمندی وزرا سختگیری های لازم نشود.

وی گفت: البته مجلس هم تاکنون و در این راستا از دستورات رهبر انقلاب تمکین کرده است و برای وزیر آموزش و پرورش به همین شیوه عمل شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بحث صلاحیت و رای اعتماد عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت نیز نمایندگان سعی کردند هم افزایی و همکاری لازم را داشته باشند، بدون شک در بحث وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی هم به همین نحو عمل خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

نیکبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha