گفت وگوی وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی در آستانه سفر بلینکن به چین

تهران- ایرنا - وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا امروز شنبه و در آستانه سفر به پکن در گفت وگوی تلفنی با همتای کره جنوبی خود از تلاش های این کشور برای بهبود روابط با پکن حمایت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، براساس داده های وزارت امورخارجه کره جنوبی، پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی پیرامون موضوع های بسیاری از روابط سئول با واشنگتن و پکن تا روابط پکن با واشنگتن و مسائل مربوط به کره شمالی گفتگوی تلفنی کردند.

وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد پارک جین حمایت سئول بدلیل تلاش های واشنگتن برای مدیریت مسئولانه روابطش با چین در شرایطی نامطلوب را به وزیرامورخارجه آمریکا ابلاغ کرد.

آنتونی بلینکن نیز گفت از تلاش های کره جنوبی برای بهبود روابط با چین در مسیری سالم و بالغانه برپایه احترام متقابل پشتیبانی می کند.

وزیر امورخارجه کره جنوبی طی گفت وگوی تلفنی تلاش کرد به موضع سئول درباره اظهارات اخیر سفیر چین در کره جنوبی که گفته بود " کسانی که بر شکست چین در رقابت با آمریکا شرط بندی می کنند قطعا پشیمان می شوند. " اشاره کند.

روز سه شنبه گذشته یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرنگاران گفت سئول در انتظار " اقدامی مناسب " از سوی چین درباره اظهارات سفیرش است. وزارت امورخارجه این کشور نیز اظهارات شینگ هائیمینگ سفیر چین در کره جنوبی را محکوم کرد و گفت سفیر چین تعمدا سیاست کره جنوبی را با " اطلاعات نادرست " نقد کرده است.

گفت وگوی وزیران امورخارجه کره جنوبی و آمریکا یک روز پیش از سفر برنامه ریزی شده ۲ روزه آنتونی بلینکن به چین برای نخستین بار طی ۵ سال گذشته انجام شد.

براساس اطلاعات وزارت امورخارجه کره جنوبی آنتونی بلینکن تاکید کرده نتایج سفر خود به پکن را با سئول درمیان خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha