۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85142897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار اصفهان: دانش صنعت کشاورزی در استان باید ارتقا یابد

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: ارتقای دانش و فناوری در تمام بخش‌های صنعت کشاورزی استان ضروریست و به این مقوله باید نگاه ویژه‌ای داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز شنبه در مراسم افتتاح ۱۳۸ پروژه کشاورزی استان اصفهان افزود: در این پیوند باید هرچه بیشتر به سمت به روزرسانی ادوات و تجهیزات کشاورزی و علمی شدن این صنعت در تمام ارکان آن پیش برویم.

وی ادامه داد: بی‌تردید صنعت کشاورزی اصفهان از پیشتازان دیگر استان‌های کشور است، با این حال برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در این عرصه، بهره‌گیری از دانش روز و فناوری باید بطور جدی مد نظر مُتولیان امر باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: صنعت کشاورزی تامین‌کننده امنیت غذایی کشور است بنابراین سرمایه‌گذاری و توسعه آن از اولویت‌هاست و فعالیت در آن حد و پایانی ندارد.

مرتضوی گفت: این صنعت با اهمیت‌ترین حوزه در برنامه‌ریزی کشور و حوزه حکمرانی به شمار می‌رود و پس از انقلاب نیز باورها و تلاش‌ها در این زمینه فزونی یافته است و روحیه انقلابی در بدنه فعالان و تلاشگران این مجموعه همچنان تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: استمرار روحیه کار جهادی و انقلابی در بدنه صنعت کشاورزی بویژه پس از انقلاب اهمیت بیشتری پیدا کرده است زیرا انقلاب سال ۵۷ یک انقلاب معنوی و متفاوت از دیگر کشورها بود.

به گزارش ایرنا، ۱۳۸ پروژه کشاورزی، امروز در مراسمی همزمان با هفته جهاد کشاورزی(۲۱ تا ۲۷ خرداد) با اعتبار بالغ بر ۴۲۳ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان اصفهان افتتاح شد.

از تعداد مزبور۵۶ پروژه مربوط به تولیدات گیاهی، ۳۴ پروژه مربوط به آب و خاک و امور اراضی، ۲۴ پروژه مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری و ۶ پروژه مربوط به امور عشایری است.

از تعداد یاد شده همچنین پنج پروژه در حوزه تحقیقات کشاورزی، پنج پروژه تعاون روستایی، پنج پروژه تولیدات دام، طیور و آبزیان و سه پروژه مربوط به صنایع کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha