۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85142828
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳۸ پروژه کشاورزی در استان اصفهان افتتاح شد
عکس تزئینی است

اصفهان - ایرنا - ۱۳۸ پروژه کشاورزی روز شنبه در مراسمی همزمان با هفته جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۴۲۳ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم با حضور استاندار اصفهان و مدیران و مسوولان سازمان‌های تابعه جهاد کشاورزی و با حضور بر خط(آنلاین) فرمانداران در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این مراسم گفت: ۵۶ پروژه مربوط به تولیدات گیاهی، ۳۴ طرح آب و خاک و امور اراضی، ۲۴ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری و ۶ طرح امور عشایر در زمره پروژه‌های مذکور است.

مهرداد مرادمند ادامه داد: پنج پروژه تحقیقات کشاورزی، پنج طرح تعاون روستایی، پنج پروژه مرتبط با تولیدات دام، طیور و آبزیان و سه پروژه نیز مربوط به صنایع کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: از اعتبار مورد اشاره ۳۳۴ میلیارد آورده بخش خصوصی، ۶۳ میلیارد مربوط به بخش دولتی و ۲۵ میلیارد تومان آن نیز به تسهیلات بانکی اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، شمار بهره‌ برداران از طرح‌های نامبرده را سه هزار ۳۴۶ خانوار اعلام و تصریح کرد: اشتغال پایدار برای ۴۳۹ نفر و تثبیت اشتغال برای ۲۰۲ نفر از نتایح پروژه‌هاست.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم جمعی از فعالان نمونه ملی و استانی صنعت کشاورزی استان تقدیر شدند.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام دارد

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha