رئیس کمیته واترپلو: تقریبا همه بازیکنان تیم ملی بازگشته‌اند/ مربی صربستانی در راه است

تهران- ایرنا- رئیس کمیته فنی واترپلو ایران درباره شایعه تحریم تیم ملی واترپلو توسط ملی‌پوشان گفت: عده‌ای از بچه‌ها اعتراض‌هایی داشتند و با آن‌ها صحبت شد. صدای ملی‌پوشان را شنیدم و پس از کمی صحبت کردن، آن‌ها بازگشتند.

دانیال خاکبان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص تیم جوانان زیر ۲۰ ایران اظهار داشت: آخرین مسابقاتی که این بچه‌ها شرکت کرده بودند مروبط به سال‌های پیش بود که این بازیکنان نوجوان بودند و در مسابقات هندوستان شرکت کردند و پس از آن به علت کرونا همه چیز تعطیل شد. از سال گذشته که مسئول کمیته فنی واترپلو شدم، برنامه‌های زیادی برای این بچه‌ها ریختیم تا دیگر در واترپلو نسل سوخته نداشته باشیم. تعدادی از این بچه‌ها در تیم بزرگ‌سالان بازی کردند و از طرف دیگر قوانینی را در لیگ گذاشتیم تا جوانان را در تیم‌های واترپلو استفاده کنند؛ این روند جان و خون تازه‌ای به واترپلو ایران داد.

وی ادامه داد: پس از ۵ سال که در این بازیکنان هیچ مسابقه‌ای را ندیده بودند، برای قهرمانی جهان اعزام شدند و خوشبختانه نتایج قابل قبولی نیز گرفتند. این نکته خیلی مهم است که تیم جوانان فعلی زمینه و زیرساخت درستی نداشتند اما با نمایش خوبی که نشان دادند، تعدادی از آن‌ها باید به تیم بزرگ‌سالان اضافه شوند. این بچه‌های آینده و پشتوانه تیم بزرگ‌سالان هستند و بچه‌های زیر ۱۷ سال نیز پشتوانه تیم جوانان هستند.

رئیس کمیته فنی واترپلو ایران درمورد تیم ملی بزرگ‌سالان عنوان کرد: تمرینات تیم پس از بازگشت از آلمان شروع شده و کادرفنی جدید کار را بدست گرفته است. برنامه‌ها را مشخص کردم و به اعضای کادر فنی تحویل دادم و الان حدود ۲۵ روز است که مسابقات شروع شده است.

وی با اشاره به شایعه تحریم تیم ملی واترپلو گفت: عده‌ای از بچه‌ها اعتراض‌هایی داشتند و با آن‌ها صحبت شد. صدای ملی‌پوشان را شنیدم و پس از کمی صحبت کردن بیشتر آن‌ها بازگشتند و تنها ۲ یا سه نفر دیگر مانده‌اند که امیدواریم هرچه زودتر دوباره به ما بپیوندند.

خاکبان با تاکید بر عدم حضور الکساندر چریچ در تیم ملی واترپلو خاطرنشان کرد: محسن رضوانی، رئیس فدراسیون بسیار پیگیر است تا با اضافه شدن یک مربی صربستانی به کادرفنی تیم ملی قوت بیشتری بدهد و این مربی نیز با مشاوره و کمک خود چریچ به تیم می‌آید و مشاوره‌های او نیز در راستای آموزش‌های چریچ است. الکساندر چریچ، مربی سابق و سرشناس تیم ملی متاسفانه درگیر مشکلات شخصی است و نمی‌تواند به تیم ملی بازگردد؛ اصلا موضوعات مالی در میان نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha