استاندار: آذربایجان‌غربی در تامین زمین برای نهضت ملی مسکن دومین استان کشور است
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دومین استان کشور است، گفت: همین روند باید برای حوزه احداث نیز ایجاد شود که در این خصوص نیازمند همراهی همه بخش‌های مرتبط هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی افزود: در این راستا در شروع عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن باید تسریع شده و با توجه به محدودیت زمانی اجرای پروژه های عمرانی در استان به علت سرمای پاییزی و زمستانی، آماده سازی اراضی هم‌ با سرعت بیشتری در دستور کار باشد.

وی با قدردانی از برخی بانک ها به علت افزایش تلاش ها برای اعطای وام به طرح‌ نهضت ملی مسکن اضافه کرد: سرعت پرداخت ها و انعقاد قرارداد در همه بانک های عامل باید افزایش یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود بافت فرسوده در داخل شهر و امکان استفاده از آن برای ساخت مسکن و بهسازی این مناطق اظهار کرد: ساز و کاری فراهم شود تا طرح تفصیلی ویژه مناطق تاریخی مصوب شده و با هماهنگی میراث فرهنگی ساخت و ساز شروع شود.

معتمدیان ادامه داد: ۳۱۲ هکتار بافت فرسوده در شهر ارومیه وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه ساخت مسکن استفاده کرد.

استاندار: آذربایجان‌غربی در تامین زمین برای نهضت ملی مسکن دومین استان کشور است

وی گفت: با این کار ارزش افزوده بافت فرسوده افزایش یافته و شهرداری ها هم منتفع می شوند که با توجه به این امر باید مدیریت شهری هم‌دراین راستا فعالانه عمل کند.

در این جلسه در خصوص ارتقای شاخص‌های مسکن در استان و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی بحث و تبادل نظر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha