هشت سکونتگاه غیر رسمی در آذربایجان غربی شناسایی شد
عکس تزئینی است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: هشت سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای ارومیه، سلماس، پیرانشهر، بوکان، مهاباد، نقده، خوی و میاندوآب شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، سیدمحسن حمزه لو روز یکشنبه در جلسه بررسی سکونتگاه‌های غیر رسمی استان که با حضور معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: یک هزار و ۷۶۱ هکتار مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده در این استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۷ هزار و ۷۶۵ نفر در این سکونتگاه‌ها ساکن هستند، اظهار کرد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه لو ادامه داد: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه شهرهای استان علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها، ۳۰ پروژه‌ مختلف بازآفرینی شهری را در حاشیه شهرهای استان اجرا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: در همین راستا در شهرهای مورد هدف طرح‌های بازآفرینی و در سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات مختلفی همچون اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف و ساخت خانه محله در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

حمزه لو همچنین در رابطه با تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان نیز یادآور شد: افق طرح جامع این شهر تا سال ۱۴۰۵ بوده و در راستای مطالعه مجدد و بررسی بیشتر با تقلیل افق مدنظر است.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای ساماندهی اراضی و سکونتگاه‌های شهر بوکان الحالق یک محدوده ۴۰ هکتاری به محدوده شهر بوکان در حال بررسی است.

هشت سکونتگاه غیر رسمی در آذربایجان غربی شناسایی شد

۳۰۷ هکتار بافت تاریخی در ارومیه وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی در شهر ارومیه وجود دارد که باید طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه در سریعترین زمان ممکن جهت اجرا تهیه شود.

سید محسن حمزه لو در جلسه بررسی روند تهیه طرح جامع و طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: پیاده‌سازی رهیافت‌های بازآفرینی در بافت تاریخی با محوریت مشارکت شهروندان و براساس ضوابط و مقررات می‌تواند تعلق هویتی افراد را افزایش دهد.

وی با اشاره به لزوم اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه، ادامه داد: با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه مشکل ساخت و ساز بیش از ۷۰ درصد بافت فرسوده ارومیه مرتفع و نوسازی مسکن در بافت فرسوده سرعت و رونق بیشتری می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه از یکسال گذشته آغاز شد و این روند با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه لو اضافه کرد: نوسازی و صدور پروانه‌های ساختمانی در این بافت شهری باید در راستای ساماندهی سیما و منظر شهری، دسترسی مناسب به تاسیسات و تجهیزات شهری، اصلاح آشفتگی ساختار اقتصادی و اجتماعی و زیربنایی باشد.

وی یادآور شد: با رونق نوسازی مسکن در بافت فرسوده روند اجرای طرح‌های مسکن نیز سرعت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اتمام تهیه طرح جامع ارومیه توسط مشاوران، افزود: با تصویب محدوده جدیدطرح جامع شهر ارومیه در حدود یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر با کاربری‌های مسکونی و خدماتی به محدوده شهری اضافه شد.

حمزه لو گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، حدود هفت هزار و ۱۰۰ قطعه مسکونی با قابلیت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی الحاق به محدوده شد که در همین راستا مشکلات چندین ساله تعاونی‌های مسکن با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش حل و فصل شد.

هشت سکونتگاه غیر رسمی در آذربایجان غربی شناسایی شد

اعطای ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از طرح‌های مسکن در استان طی یکسال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت در استان پرداخت شده است.

سیدمحسن حمزه لو در جلسه نحوه مشارکت و تامین منابع مالی مساکن نهضت ملی مسکن که با حضور مدیرعامل سرمایه گذاری و رییس اعتبارات بانک مسکن و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: اعطای تسهیلات ساخت برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و اعطای تسهیلات ساخت برای پروژه‌های خودمالکی نهضت ملی مسکن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد: در نهضت ملی مسکن سهمیه استان ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد است که ۳۵ هزار و ۶۷۹ نفر از متقاضیان ثبت نام شده در استان حائز شرایط هستند.

حمزه لو یادآور شد: از کل متقاضیان واجد شرایط هفت هزار و ۸۱۲ متفاضی اقدام به واریز آورده اولیه کرده‌اند البته تامین بخشی از تسهیلات مودر نیاز برای طرح‌های نضهت ملی مسکن از اهم مسائل بوده که نیازمند مساعدت های لازم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha