سیستان و بلوچستان پاره تن نظام است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه افراد جبهه فرهنگی افسران جهاد تبیین هستند، گفت: این استان پاره تن نظام و پاره تن ایران بزرگ است و افتخار می‌کنیم هیچ‌گاه شعار تجزیه طلبی در این منطقه با وجود تلاش دشمنان نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا شریفی، شامگاه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: قوم بلوچ ایرانی ترین قوم این جغرافیا است و افتخار به ایرانی بودن خود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای ادامه مسیر توسعه و جهشی که در سیستان و بلوچستان رقم خورده بنا داریم واژه محرومیت و ناامنی در استان و به تبع آن کشور را ریشه کن کنیم و این خواسته به جا و شدنی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان ما در معرض تهاجم قرار دارند اگر نبود بصیرت شما در جبهه فرهنگی و تعلیم و تربیت قطعاً ابهام در ذهن فرزندان ما می ماند و این گره ذهنی تبدیل به یک بغض، کینه و نفرت می‌شد، خدا را شاکریم که در فضایی زندگی می‌کنیم که این بصیرت، هم افزایی و تعامل وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ایمان و امید ۲ کلید واژه مهم هستند، افزود: هر دوی این کلیدواژه در دستورکار مهندسی معکوس دشمنان قرار دارد.

شریفی بیان کرد: نا امیدی، یاس، بی اعتمادی، عدم رضایت و القای این انگاره از سوی امپراتوری رسانه‌ای دشمن که نظام جمهوری اسلامی قابلیت حکمرانی ندارد، افزون بر آن مهندسی معکوس مزیت‌های نظام و انقلاب، ایجاد شکاف‌های قومی و مذهبی، تحریک گسل های قومی و مذهبی بویژه در جغرافیای اجتماعی سیستان و بلوچستان همه از اقداماتی است که دشمن خیلی تلاش کرد اما دچار خطای محاسباتی شد و نتوانست به اهداف شوم خود دست یابد.

وی ادامه داد: با وجود تمام توطئه دشمنان آموزش و پرورش توانست فضای ملتهب را با بصیرت و به درستی مدیریت کند.

حضرت زینب (س)، الگوی کامل و شایسته‌ معلمان است

مدیرکل سابق آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ابتدای این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه معلمان معماران آینده کشور و سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) در عرصه تعلیم و تربیت هستند، اظهارداشت: افتخار ما نوکری حضرت زینب (س) بوده ما به تاسی از این بانوی مکرم می‌گوییم اگر در مسیر فعالیت‌مان مشکلی بود جز زیبایی ندیدم.

حسنعلی میرعبدی افزود: اگر اتفاقی در مسیر آموزش و پرورش در طول ۱۸ ماه از خدمت من رخ داد توفیقاتی بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد و اگر در این مسیر ایرادی وجود داشت قطعاً به بنده بر می گردد که از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عذرخواهی می کنم.

وی ادامه داد: مدرسه هم‌سنگ با مسجد، و معلمان امامان آن مساجد هستند از این حیث به شغل خود افتخار می‌کنیم.

تکریم معلمان باید سرلوحه عمل همه مسوولان باشد

مدیرکل سابق آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به ۲ کلید واژه مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به معلمان؛اظهار کرد: معلمان معماران آینده ایران اسلامی و سربازان گمنام عرصه تعلیم و تربیت هستند و خدمت به این قشر مایه فخر و مباهات است.

وی ضمن اشاره به نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت گفت: معلمان طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت هستند و همه مسوولان باید در تکریم قشر فرهنگیان بکوشند.

میرعبدی افزود: سیستان و بلوچستان در فرمایشات مقام معظم رهبری، به عنوان تنگه احد و گنج پنهان یاد شده و این استان دارای مرزدارانی غیور و ولایتمدار است.

وی گفت: هر گونه پیشرفت و دستاورد در عرصه تعلیم و تربیت مرهون خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش بی وقفه همکاران فهیم و خوشفکر است.

مربی و معلم توانمند می تواند دانش آموز توانمند تربیت کند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهارداشت: ترویج و اشاعه فرهنگ شهید و شهادت از مهمترین نیازهای نسل جوان و نوجوان است.

حسن بروشکی تربیت نسل در تراز انقلاب اسلامی را از مهمترین اهداف پیش روی نظام تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس ما را از سخت‌ترین دوران ها نجات داد.

وی داشتن برنامه در آموزش، تحصیل و کار را مهمترین نیاز امروز جامعه عنوان کرد و افزود: برای توانمندسازی معلمان باید برنامه ریزی کرد چرا که معلم توانمند می تواند دانش آموز توانمند تربیت کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همکاری همه معلمان و مدیران و همکاران اداری بتوانیم در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در عرصه تعلیم و تربیت گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha