۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85143601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۷ موسسه تحت نظر بهزیستی زنجان فعالیت می‌کنند

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبر: 85143601
۸۷ موسسه تحت نظر بهزیستی زنجان فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۸۷ موسسه و ۱۰۶ مرکز فعال در حوزه های مختلف به گروه‌های هدف بهزیستی خدمات ارائه می‌کنند.

نعمت ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهزیستی، سازمانی مردمی است و بر پایه مشارکت و حمایت مردم از جامعه هدف، فعالیت می کند که با اقدامات انجام گرفته اغلب فعالیت های این سازمان به مردم واگذار شده است.

وی اضافه کرد: موسسات خیریه و همراهی افراد نیکوکار پشتوانه گرم و محکمی برای جامعه هدف بهزیستی است چرا که نقش اساسی در پیشبرد برنامه های این سازمان دارند.

به گفته این مسوول، توان مالی و تخصصی لازم و تعیین‌شده در حوزه مربوطه از شروط صدور مجوز راه‌اندازی خیریه است و موسسات خیریه باید توان برقراری ارتباط با مردم و ایجاد هم افزایی با خیرین را داشته باشند.

سرپرست بهزیستی استان زنجان ادامه داد: مدت اعتبار موافقت اصولی مراکز غیردولتی ۱۸ ماه است و این اعتبار تنها یکبار و به مدت ۶ ماه قابل تمدید است.

وی یادآور شد: همچنین مدت اعتبار پروانه مسوول فنی و پروانه تاسیس نیز به مدت پنجسال صادر می شود و بهزیستی در تمام مراحل کار ناظر بر فعالیت مراکز و موسسات است.

ملکی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۰ درصد خدمات بهزیستی در قالب مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه می شود افزود: موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان نقش مهمی بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولین جویای کار قابل بازتوانی، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروه های هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می توانند فعالیت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha