۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85143695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پول، دلیل فرار متخصصان "آی تی" از سرزمین های اشغالی

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبر: 85143695
پول، دلیل فرار متخصصان "آی تی" از سرزمین های اشغالی

تهران – ایرنا - تشدید بحران فرار متخصصان الکترونیک و "آی تی" و جذب آنها در خارج سرزمین‌های اشغالی که روزنامه منطقه ای رای الیوم از آن بعنوان «جنگ مغزها» یاد کرده، موجب نگرانی شدید در میان صهیونیست‌ها شده، اقدامی که دلیل آن برای کسب پول بیشتر اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، رای الیوم امروز (یکشنبه) در گزارشی با استناد به منابع صهیونیستی از احساس خطر سران رژیم تل آویو از تشدید بحران فرار متخصصان "آی تی" و تلاش هایی که برای جذب آنان در خارج سرزمین های اشغالی از طریق ارائه پیشنهادهای کاری وسوسه انگیز پرده برداشت.

رای الیوم نوشت: یک شبکه صهیونیستی فاش کرد که نگرانی امنیتی رژیم اشغالگر در مورد فرار «مغزها» یا متخصصان اینترنت به خارج از اسرائیل افزایش یافته است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نگرانی‌های امنیتی اسرائیل در مورد فرار متخصصان و کارشناسان "آی تی" که در زمینه های نظامی نیز فعالیت دارند، به خارج از اسرائیل افزایش یافته است به گونه ای که آنها توسط نهادهای بین المللی با ارائه پیشنهادهای اغوا کننده، جذب و از سرزمین های اشغالی خارج می شونند.

این کانال به نقل از یک منبع امنیتی رژیم اشغالگر قدس نوشت: در هفته های اخیر شاهد ظهور پدیده ای بودیم که مقامات ارشد صنعت "آی تی" اسرائیل را نگران کرده است، به ویژه پس از اینکه یک آژانس آمریکایی شرکتی را در اسپانیا تأسیس کرد که متخصصان "آی تی" اسرائیلی را به شیوه ای عجیب به خدمت گرفت و آنگونه که «فلسطین الان» نوشته، برای بکارگیری آنان دست به فریب زده است.

این منبع امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به جذب چهار تن از متخصصان آی تی اسراییلی توسط یک شرکت آمریکایی در اسپانیا طی دو هفته گذشته، آن را به مثابه «انگشت در چشم اسرائیل کردن» دانست و نوشت که این رخداد نشان دهنده گامی خطرناک با هدف بیرون بردن دانش فنی از اسرائیل و انتقال آن به خارج است که به نوبه خود یک تهدید برای توانایی های رژیم تل آویو در سازمان های اطلاعاتی داخلی اش محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد که ده‌ها شرکت آمریکایی متخصص در علوم رایانه در طول سال‌ها و شاید تنها در چند ماه گذشته افتتاح شده‌اند و مقامات تل آویو از فرار «مغزها» و متخصصان به چنین شرکت‌هایی نگران هستند و آن را یک نقطه ضعف احتمالی برای آینده این رژیم می دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha