۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85143760
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار: خراسان شمالی رتبه دوم ازدواج را در کشور دارد

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از اداره کل ثبت‌احوال کشور، خراسان شمالی رتبه دوم ثبت ازدواج را در بین سایر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی اظهار کرد: حفظ و ارتقای جایگاه استان در امر ازدواج از اولویت هایی است که با هم افزایی دستگاه های اجرایی به جدیت دنبال خواهد شد.

به گفته وی؛ میانگین سن ازدواج مردان و زنان خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است.

ناهیدی با بیان اینکه سیاست دولت ایجاد زمینه برای ازدواج آسان جوانان است، گفت: گرچه دولت با اقدامات تشویقی همچون تسهیلات ازدواج و اجرای نهضت ملی مسکن درصدد فراهم کردن زمینه های ازدواج است اما لازم است سازمان های مردم نهاد و مراکز علمی نیز برای تشویق جوانان به ازدواج آسان پای کار بیایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مراکز علمی و سمن های حوزه اجتماعی باید در امر ازدواج آسان پژوهش کنند و راهکارها را به جامعه ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی بررسی ها نشان داده است که ازدواج نکردن در بسیاری از موارد مربوط به مسایل اقتصادی نیست بلکه ترویج برخی باورهای غلط در جامعه جوانان را به سوی تجردگرایی سوق می دهد.

ناهیدی بیان اینکه خراسان شمالی رتبه ۹ طلاق را در کشور دارد، گفت: با وجود اینکه استان در امر ازدواج پیشقدم است اما جایگاه مطلوبی در ثبت میزان طلاق ندارد که باید تلاش شود با اقدامات فرهنگی این آمار را کاهش دهیم.

معاون استاندار: خراسان شمالی رتبه دوم ازدواج را در کشور دارد

برنامه های اوقات فراغت متنوع و کاربردی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: بی تردید هیچ کس منکر نقش جوانان در شکوفایی جامعه نیست بنابراین باید همه دستگاه ها برای شکوفایی استعدادهای جوانان پای کار باشند.

وی افزود: دستگاه های متولی ساماندهی امور جوانان باید برای پرکردن اوقات فراغت جوانان در ایام تابستان و سایر فصول سال برنامه های متنوع و کاربردی ارائه دهند.

ناهیدی خاطرنشان کرد: باید از جوانان شایسته در زمینه های علمی، فرهنگی و ورزشی در ستاد ساماندهی جوانان استفاده شود تا ایده ها و نظرات خود را برای اوقات فراغت غنی این قشر ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۷.۲ درصد از جمعیت یک میلیون نفر خراسان شمالی را جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله تشکیل می‌دهند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha