عراق زمینه تسهیل عبور زائران ایرانی اربعین از مرزشلمچه را فراهم می‌کند

آبادان - ایرنا - معاون گذرگاه مرزی شلمچه عراق گفت: کشور عراق برای تسهیل عبور زائران ایرانی اربعین در مرزشلمچه زمینه های لازم را فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا محمود طاها محمود درجریان بازید معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) کشور از گذرگاه اربعین شلمچه اظهارکرد: همه اقدامات و امکانات برای جابجایی زائران از این گذرگاه مرزی به سمت کربلا در نظر گرفته شده و امسال با توجه به آماده‌سازی های انجام شده، زائران در تردد و عبور از مرز مشکلی نخواهند داشت.

وی افزو: همه امکانات برای تسهیل جابجایی زائران از شلمچه به کربلا پیش‌بینی شده است و همه دستگاه‌های ستاد اربعین حسینی عراق نیز در این خصوص مشارکت دارند.

بررسی چگونگی پیشرفت زیرساخت‌های مرز شلمچه برای ایام اربعین حسینی (ع) از برنامه‌های سفر معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) بوده است.

در این بازدید، وضعیت پارکینگ بزرگ اربعین، مواکب، مسیر مواکب، پایانه مرزی شلمچه بررسی شدند.

در ادامه بازدیدها میر احمدی با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد. پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha