قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین: دولت قبل ناامیدی را در مردم گسترش داد

تهران - ایرنا - قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه دولت قبل مذاکره را تاثیرگذارترین موضوع بر سرنوشت کشور می دانست، گفت: در آن زمان هرگاه که تکانه‌ای در مذاکرات رخ می‌داد و یا دشمنان هجمه خود را بیشتر می‌کردند، بر سیاست داخلی اثر می گذاشت و فضای ناامیدی را در مردم گسترش می داد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره تلاش‌های دولت سیزدهم از ابتدا تا امروز، گفت: مهمترین اتفاقی که در سال انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و سال‌های منتهی به آن رخ داد، فشارهای اقتصادی بود که هم عوامل درونی و هم عوامل بیرونی داشت اما دولت سیزدهم از وقتی روی کار آمد، تلاش کرد که آنها را مرتفع کند.

وی افزود: متاسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با پدیده‌ای مواجه بودیم که مردم نسبت به دولت غریبه بودند اما این پدیده در دولت سیزدهم مرتفع شده است.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: رئیس دولت دوازدهم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که من صبح جمعه با خبر شدم که بنزین گران شده است؛ این اتفاق در دولت سیزدهم نیفتاد و نمی‌افتد و می‌بینیم که رئیس جمهور، معاون اول و وزرای او در مقاطع مختلف همه در کف میدان و کنار مردم هستند.

وی ادامه داد: نمود بارز این روحیه را در سفرهای استانی متعدد رئیس جمهور و اتفاقات مختلفی که رئیس جمهور و وزرا به صورت حضوری و میدانی پیگیری می‌کنند، می‌بینیم. مثلاً تیم وزارت نیرو در اتفاقاتی که سال گذشته راجع به آب در تعدادی از استان‌ها رخ داد، حضور داشت. وزیر نفت هم در مشکلاتی که راجع به گاز بوجود آمد در میدان حاضر بود.

دولت سیزدهم خود را جزئی از مردم می‌داند

خجسته پور با تاکید براینکه کسانی در دولت سیزدهم مسئولیت اجرایی ارشد کشور را برعهده دارند، پای کار هستند و خودشان را جزئی از مردم می‌دانند، گفت: این پاسخگویی به مردم، در کنار مردمی بودن و ویترینی که مردم احساس کند مسئولان در درک و حل مشکلات در کنار آنها هستند، یکی از بزرگترین توفیقاتی بود که دولت سیزدهم تا الان به آن رسیده است.

تفاوت دولت رئیسی و دولت روحانی

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هر چند که مشکلات اقتصادی مرتفع شده و معیشت مردم موضوعی است که دولت و نهادهای دیگر مثل مجلس باید بیشتر به آن بپردازند اما در کنار آن انصافاً باید گفت که این فضای همدلی بین مردم و دولت و فضای احساس مسئولیت نسبت به مردم خیلی متفاوت‌تر از دو دولت قبل است که همین موضوع تفاوت دولت آقای روحانی و آقای رئیسی است.

خجسته‌پور با اشاره به وجود فضای ناامیدی در فضای سیاسی کشور در دولت قبل، اظهار کرد: سیاست‌هایی که رئیس جمهور قبلی و مجموعه تیم مدیریتی ایشان داشتند، مذاکرات و روابط خارجی را تاثیرگذارترین موضوع بر سرنوشت کشور می‌دانستند. هر دفعه که تکانه‌ای در مذاکرات رخ می‌داد و یا دشمنان هجمه خود را بیشتر می‌کردند، بر سیاست داخلی اثر می گذاشت و فضای ناامیدی را در مردم گسترش می داد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین افزود: یکی از بزرگترین کارهایی که در این دولت افتاد، این بود که مانع از این شد که سیاست داخلی به مذاکرات گره بخورد و تلاش کرد این موضوع را در کشور حل کند.

این فعال سیاسی گفت: یکی از اتفاقاتی که در این دولت افتاد و موافقین و مخالفینی داشت، موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود؛ این ارز اشتباهی بود که دولت قبل آن را مرتکب شد و دولت سیزدهم ناگزیر بود به سمت حذف آن حرکت کند.

وی ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و این جراحی اقتصادی برای کشور لازم و واجب بود که در عین حال سبب افزایش سطح تورم شد.

دولت در حال تلاش در کف میدان است

خجسته‌پور با تاکید بر اینکه دولت در حال تلاش در کف میدان و جامعه است، افزود: در این چند هفته اخیر، شاهد کاهش‌ نرخ ارز و قیمت ها در برخی بازارها همچون خودرو بودیم که امیدواریم ادامه یابد و دولت بتواند ثمره تلاش‌های خود را پای سفره مردم، به مردم نشان دهد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: بالاترین چیزی که ما احتیاج داریم، سرمایه اجتماعی است. سرمایه اجتماعی ما به طور قطع، از کنار سفره اقتصادی مردم تامین می‌شود. بنابراین دولت نباید در هیچ سطحی از تلاش و کار، متوقف شود و راهی شود که حتما برای این مردم اقتصاد و معیشت بهتری را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: چه مخالف و چه موافق، رسانه‌ها، مجلس و قوه قضائیه موظفند بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، در اداره کشور به مسئولان قوه مجریه کمک کنند.

بزرگترین شاخصه دولت، در کنار مردم بودن است

این فعال سیاسی اصولگرا یکی از شاخصه‌ها و موفقیت‌های دولت سیزدهم را سیاست خارجی و ارتباطات منطقه‌ای دانست و افزود: این دولت، نگاه دولت قبلی را که صرفاً به غرب و کشورهای بزرگ بود، به کشورهای منطقه و کشورهای تاثیرگذار تغییر داد. این یک اتفاق خوب بود.

خجسته پور تاکید کرد: مردم امروز شاهد بهبود روابط ایران با همسایگان هستند.

وی بزرگترین شاخصه دولت سیزدهم را در کنار مردم بودن و همراه مردم بودن عنوان کرد و گفت: این شاخصه بسیار ارزشمند است و امیدوارم بتوانند آن را تا پایان دولت حفظ کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha