وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صاحب‌تجربه و متخصص است

تهران- ایرنا- نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوابق اجرایی و مدیریتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی نشان می‌دهد که نسبت به مأموریت‌های وزارتخانه آگاهی کاملی دارد.

ملک فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، محمدعلی نیکبخت را فردی دارای سوابق قابل‌ قبول و متخصص دانست و اظهار داشت: به‌ عنوان عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان از رئیس‌جمهور برای انتخاب فردی از این استان که برای اولین‌بار در کابینه دولت بعد از پیروزی انقلاب پیشنهاد شده است، تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: خواسته و انتظار ما از دولت همین است که با اعتماد و انتخاب افراد توانمند و متخصص از سیستان و بلوچستان در کلان کشور بکار گیرد، اکنون نیز پیشنهاد «نیکبخت» برای وزارت جهاد کشاورزی را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیکبخت را از نزدیک می‌شناسم، وی از سلول‌های اصلی جهاد کشاورزی یعنی خدمت به روستاییان کار را شروع کرد، مدیریت جهاد سازندگی شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، چابهار و زابل، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و بین‌المللی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ۲ دوره بخشی از سوابق اجرایی و مدیریتی نیکبخت است که نشان می‌دهد باتوجه‌ به سوابق و تجربیات مدیریتی و اشرافی که دارد نسبت به مأموریت‌های وزارتخانه آگاهی کاملی دارد.

وی تأکید کرد: سیستان و بلوچستان نیروهای انقلابی، توانمند و جهادی فراوانی دارد که بهره‌مندی از این ظرفیت می‌تواند توطئه معاندین مبنی بر ایجاد اختلاف در جامعه را از بین ببرد.

فاضلی اظهار داشت: تأمین نهاده‌ها و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم یکی از اولویت وزارت جهاد کشاورزی است، امید که با رأی قاطع نمایندگان هر چه زودتر این وزارتخانه تعیین تکلیف و برنامه‌های تحولی آن که با سفره مردم ارتباط دارد، آغاز شود.

به گزارش ایرنا، نامه آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شواری اسلامی درباره معرفی "محمدعلی نیکبخت" به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه علنی روز سه شنبه (۲۳ خردادماه) هفته گذشته مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول شد.

بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی به همراه برنامه‌ها، سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و رئوس برنامه‌های فوری و اولویت‌دار وی برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

محمدعلی نیکبخت متولد بویراحمد (یاسوج) مدیر ارشد اجرایی است، وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی در رده‌های بالای وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران داشته است.

سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار نیکبخت به پیوست نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس ارسال شده است.

جلسه بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی روز سه شنبه ۳۰ خردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت جهاد کشاورزی در ‌روستای دولت‌آباد منطقه‌ سیستان به دنیا آمد و از جمله جهادگران جهاد سازندگی است که پس از اخذ مدرک ‌کارشناسی از دانشگاه شیراز به دهستان دلگان، یکی از محروم‌ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان، عزیمت ‌کرد و در آنجا منشأ خدمات شایانی بود. ‌

نیکبخت از آن‌ پس به ترتیب در سمت‌ ‌مدیر جهاد سازندگی بخش نیکشهر - قصرقند، مدیر جهاد سازندگی ‌چابهار، مدیر جهاد سازندگی زابل، مدیرعامل شرکت جهاد نصر سیستان و بلوچستان، معاون ‌بازرگانی سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان، ‌ ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان (دوره ‌اول)، ‌ ‌معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ‌ ‌مجری طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار ‌زمین‌های کشاورزی دشت سیستان، ‌ ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان (دوره دوم)، رئیس ‌هیئت‌مدیره شرکت مادرتخصصی تولید کشاورزی ایران، ‌ ‌معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون ‌روستایی کشور، ‌ ‌عضو شورای‌عالی پول و اعتبار کشور، ‌ ‌دبیر ستاد مجری طرح خودکفایی گندم کشور، ‌ ‌عضو شورای ‌راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، ‌ ‌عضو ستاد تنظیم بازار کالای کشور، ‌ ‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های ‌کشاورزی ایران، ‌ ‌تنظیم برترین برنامه پنج‌ساله‌ توسعه‌ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وزارت جهاد کشاورزی (برنامه ‌پنجم) ایفای نقش کرده است. ‌

نیکبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha