۷۷ درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ساوه جذب کلاس‌های درس شدند

ساوه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: ۷۷ درصد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان در سال تحصیلی امسال به کلاس‌های درس بازگشتند.

«اصغر قراخانلو» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از ۲۲۷ دانش‌آموز ابتدایی بازمانده از تحصیل در سامانه شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در کشور (شهید محمودوند)، ۱۷۷ نفر در شهرستان جذب کلاس‌های درس شدند.

وی اضافه کرد: مشکلات خانوادگی و بیماری بیشترین دلایل ذکر شده از سوی خانواده‌ها برای محرومیت از تحصیل کودکان بود و فقر، بدسرپرستی و ممانعت والدین از تحصیل فرزند از دیگر موارد شناسایی شده از سوی کارشناسان حوزه معاونت آموزش ابتدایی این شهرستان در این خصوص است.

مدیرآموزش و پرورش ساوه ادامه داد: مشکلات بر سر راه دانش‌آموزان شناسایی شده در سامانه شهید محمودوند در صورت مهاجرت نکردن، در قید حیات بودن و دارا بودن شرایط تحصیل، از سوی آموزش و پرورش برطرف و دانش‌آموز به تحصیل بازگردانده می‌شود.

وی افزود: در این راستا با همکاری نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، دانش‌آموزان دارای مشکلات معیشت به آنان جهت حمایت‌های تحصیلی و بازگشت به کلاس معرفی شده‌اند.

قراخانلو یادآور شد: در صورت ممانعت والدین از ادامه تحصیل و عدم تمکین آنان به توصیه‌های کارشناسان، آموزش و پرورش با تشکیل پرونده قضایی علیه خانواده‌ها در نهادهای ذیصلاح اقامه دعوی می‌کند که هم‌اکنون چند پرونده در این زمینه در حال رسیدگی است.

وی گفت: راه اندازی سامانه شهید محمودوند ویژه شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش طی چند سال اخیر است و تلاش می‌شود بقیه دانش‌آموزان نیز ابتدای مهرماه به مدرسه بازگردانند.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha